دکتر علی فلاح دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) پیامی را منتشر کرد.

Visits: 47

به گزارش روابط عمومی متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم .
با درود بر ارواح طيبه شهداي كربلا، فرارسيدن اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به همه شیعیان به ویژه همکاران محترم و جامعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت  تسلیت و تعزیت عرض مینمایم. سوگواری اربعين سالار شهيدان به دليل جايگاه واقعه عاشورا در صيانت از دين مبين اسلام همواره از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است.
ضمن اينكه آیین ها و ادیان مختلف همواره با هدف همبستگی میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود، ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می کنند. یکی از پیامدهای اینگونه تجمعات، نمود بيروني آن جریان اجتماعی است که معمولا در جامعه جهانی تاثیر گذار است. به فرموده مقام معظم رهبری خلا وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند. سوگواری در کربلا ی معلی می تواند «نماد» تبلور وحدت مسلمانان و بیعت با انديشه و تفكر حضرت اباعبدالله (ع) باشد که نمودي جهانی داشته و بیانگر جاذبه قدرتمند قيام امام حسين (ع) است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی صدها هزار مسلمان را از گوشه و كنار جهان به سوي كربلا مي كشداگرچه بیماری منحوس کرونا مانع از روال عادی اجتماع بزرگ اربعین و زیارت مرقد مطهر اباعبدالله شده لیکن اميد است امسال نیز مراسم سوگواري اربعين حسيني فرصتي گرانقدر در جهت شناخت زواياي مختلف واقعه كربلا و تحكيم وحدت مسلمانان جهان باشد. در پایان با تسليت مجدد این ایام به تمامي محبان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و مریدان آن حضرت، عزت و سربلندي اسلام و مسلمين را از ايزد منان مسئلت مي نمايم.

من الله توفیق

علی فلاح