آیا دریافت دوز دوم واکسن کرونا ضروری است؟

Visits: 12

متخصصان معتقد هستند که افراد باید به منظور ایمن شدن در برابر بیماری کووید-۱۹، هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت ، در مجموع ۱۷۴ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۷۰ دوز واکسن کرونا به ایالت‌های کشور هند ارسال شده است که از این تعداد ۱۶۶ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۵۸۳ دوز به افراد تزریق شده است و هشت میلیون و ۴۰۸ هزار و ۱۸۷ دوز باقی مانده است. علاوه بر این پنج میلیون و ۳۲۵ هزار دوز واکسن کرونا در حال آماده‌سازی است و به زودی به ایالت‌های هند تحویل داده خواهد شد.

با توجه به اهمیت دریافت دوز دوم واکسن کرونا به منظور ایمن شدن در برابر این بیماری، ۷۰ درصد واکسن‌های دریافت شده در دولت هند، برای تزریق دوز دوم واکسن در نظر گرفته شده است. طی هفت روز گذشته، هیچ فردی در ۱۸۳ منطقه هند به بیماری کووید _۱۹ مبتلا نشده است و در ۲۱ روز گذشته نیز هیچ موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در ۵۴ منطقه این کشور گزارش نشده است علاوه بر این، هیچ فردی در ۲۸ روز گذشته در ۳۲ منطقه این کشور به بیماری کووید _۱۹ دچار نشده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۰۰ هزار فرد هندی مبتلا به بیماری کووید _۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند. تا کنون ۲۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۱۴ نفر در کشور هند به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۲۴۲ هزار و ۳۹۸ نیز بر اثر ابتلای این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.