اطلاعیه شماره (4)،علی اصغر قائمی کاندید ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان تهران ،ری و تجریش

Visits: 67

مردم عزیز و شریف شهر تهران
اکنون که به لطف الهی و به برکت قانون اساس جمهوری اسلام ایران در خصوص شوراهای اسلام شهر و روســـتا، فرصت دوباره برای دمیده شـــدن هوای تازه و مشـــارکت مســـتقیم مردم در ادارۀ امور شـــهر و دیار خویش با برگزاری انتخابات، فراهم شده است، به پشتوانۀ تجربۀ سالیان متمادی خدمت در حوزۀ مدیریت شـــهری تهران و کارنامۀ روشـــن آن دوران، خود را در معرض انتخاب شـــما برای عضویت در ششـــمین دورۀ شورای اسلام شهر تهران، ری و تجریش قرار داده ام.
امیـــدوارم بـــه فضـــل و عنایـــت الهی و تحـــت توجهـــات حضـــرت ولی عصـــر و دعـــای خیـــر مـــردم باخالص کردن نیت، برای خدمت با روحی ها ی بسیج که میراث گرانقدر دوران پرافتخار دفاع مقدس است ،عمـــل بـــه وظائف قانون عضویت در شـــورا را ســـرلوحۀ کار خود قـــرار داده، در گزینش و نظـــارت بر عملکرد شهردار و شهرداری تهران با تفاهم و همدل سایر اعضای شورای اسلام شهر که منشأ خیر و صلاح است ، به منظور تسهیل و تسریع کار مردم و با استفاده از روشهای علم در ادارۀ شهر کوشا باشم.
توجه به مختصات شهر اسلام، حفظ هویت تاریخی و بافت قدیم شهر، فرهنگ سازی و تبلیغ در مسائل مربوط به شهر را وظیفۀ خود دانسته و ارتباط دائم با مردم را کلید دستیابی به این مهم میدانم. همچنین در راه مبارزۀ با فســـاد، رشـــوه خواری و تجمل گرائی در مدیریت شهری از هیچ کوشش فروگذار نخواهم کرد و آن را از جملۀ وظائف مهم خود و سایر اعضای شورای اسلام شهر تهران، میدانم.
بـــر خـــود وظیفـــه م دانم کـــه از زمینه های بروز اختلاف بین شـــورا و شـــهرداری تـــا حد توان پیشـــگیری کنم، ازانگیزه های جناح که بازدارندۀ اصل کار هستند پرهیز کنم، به هیچ عنوان در جنجالهای سیاس به جای عمل به وظائف قانون وارد نشوم و مراقبت کنم که شهرداری از هر طریق برای کسب درآمد قانون فروشی نکند.
بر اساس تجربۀ حضور در این عرصه و به منظور جلب مشارکت و اعتماد شهروندان و استفاده از دیدگاه های مردم در ادارۀ شهر به دنبال استقرار مدلهای مشارکت شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری خواهم بود و از ایجـــاد بســـترهای حضـــور گســـتردۀ مدیریت شـــهری در فضای مجازی و شـــبک ههای اجتماعی به منظور شفافیت بیش از پیش و بهره گیری از نظرات خبرگان در اتخاذ تصمیمات بهینه، حمایت خواهم کرد.
شـــفافیت اطلاعات شـــهر در ســـطح سیاســـتگذاری، قانونگذاری و توجه به اجرائ بودن و اثربخش بودن قوانین وضع شـــده توســـط شـــورا و مبارزه با رانت های اطلاعات را پیگیری خواهم کرد و نظارت مؤثر، کارا و سیستم بر اقدامات شهری و تلاش برای اصلاح قوانین و ضوابط دست و پاگیر، چابکسازی دستگاه های خدمات رسان به مردم را از جملۀ وظائف خود م دانم.
برای تقویت و توســـعۀ درآمدهای پایدار شـــهر از طریق فرصت هایی که توســـط فناوری اطلاعات و ارتباطات قابـــل حصـــول اســـت تـــلاش خواهم کرد و بـــه دنبال توســـعۀ زمینه هـــای مشـــارکت و ســـرمای هگذاری بخش خصوص و کسب وکارهای فعال در شهر تهران در تحقق شهری با خدمات نوین، در دسترس، شهروندمدار و زیست پذیر خواهم بود.
فارغ از شـــعارزدگی، ایجاد کمیســـیون برای مدیریت و راهبری موضوعات فناوری و نوآوری شـــهری، که طبعاً تحقق شـــهر هوشـــمند را به دنبال دارد، پیگیری خواهم کرد تا فرصت برای توســـعۀ زیرســـاختهای حقوق حمایـــت از مجموعه هـــای نوآفریـــن، خـــلاّق و دانش بنیان فراهم آید و سیاســـت های حمایت بـــرای تقویت و توسعۀ خدمات غیرحضوری هدفمند شود.
در خـــلاء قانونـــی مدیریـــت واحـــد شـــهری، حمایـــت از تحقق مدیریـــت یکپارچۀ شـــهری، متکی بـــه ابزارها وراه کارهای فناورانه را، را هگشـــای دســـتیابی به این هدف والا می دانم و به ارتباط و تقویت روابط با حوزه های تخصصی و دســـتگاه های اجرائی و قوای محترم ســـه گانه به منظور همگرائی اقدامات شهری در جهت ارتقاء جایگاه شهر تهران در عرصۀ ملی، منطقه ای و بین المللی اهتمام خواهم داشت.
قاطبۀ کارکنان شهرداری و بدنۀ این سازمان بزرگ را افرادی خدمتگذار و صادق می شناسم و به استفاده از ظرفیتهای داخل شهرداری و کارکنان آن و تلاش برای ثبات مدیریت شهری برای اکثر موارد، اعتقاد دارم.لذا با اتکاء به عنایات الهی و برنامه های پیش گفته و با پرهیز از طرح شعارهای خیال پردازانه، ادعاها و قولهـــای غیرواقعــی ، فریب دهنده و غیراصول که موجب دامن زدن به انتظارات غیرمنطق اســـت و با پرهیز از اســـراف در تبلیغات و با رعایت موازین اســـلام، ورود خود را به عرصۀ رقابت انتخابات شورای اسلام شهر تهـــران اعـــلام می نمایـــم. امیـــدوارم با رأی خود اینجانب را در ایفای رســـالت و مســـئولیت که فراروی خویشم بینم یاری کنید، هرچند فرصت ســـوزی های دورۀ پنجم شـــورای شـــهر تهران، کار را سخت و دشوار نموده ،اما امید به آینده همچنان باقی است.

علی اصغر قائمی

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور