مشهدالرضا(ع) مشعوفِ میلاد سلطان سریر ارتضاء

Visits: 25

مشهدالرضا، شهر بهشت و حرم مطهر رضوی امروز در سالروز ولادت باسعادت امام مهربانی‌ها، حضرت امام رضا علیه السلام حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در سالروز ولادت باسعادت امام رئوف، علی ابن موسی الرضا(ع) صحن و سرای حرم حضرت شمس الشموس با گل‌های زیبا، ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی آذین بندی شده است.

امروز حضور زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) نسبت به روزهای دیگر دهه کرامت بیشتر شده است.

به مناسبت دهه کرامت بنرهای مزین به القاب و اشعار دلنشین مرتبط با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی نصب شده است.

پرچم‌های سبز و رنگین نیز بر لب بام‌های صحن‌های حرم مطهر رضوی به اهتزاز درآمده که به دلدادگان حریم حضرت دوست شادباش عید را می‌دهند و ریسه های‌ چراغانی با درخشندگی خود جلوه خاصی به صحن ها و رواق ها داده‌اند.

گل‌آرایی صحن و سرا و رواق‌های حرم مطهر تا روضه منوره حضرت امام رضا(ع) با هزاران شاخه گل انجام شده است.

علاوه بر گل‌آرایی سقاخانه‌، پنجره فولاد و آب‌نماها، طرحی که برای المان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی اجرا شده مورد توجه عاشقان امام هشتم(ع) قرار گرفته است.

برگزاری مراسم خطبه خوانی
مراسم خطبه خوانی و به اهتزار درآمدن پرچم سبز متبرک به آیه شریفه《 نصر من الله و فتح قریب 》بر فراز گنبد منور رضوی

دیشب نیز مراسم جشن میلاد بعد از نماز مغرب و عشاء، با قرائت زیارت امین الله، حدیث کساء و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و تولیت آستان حضرت معصومه(س) در این جشن سخنرانی کرد.

نقاره های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب میلاد حضرت امام رضا(ع) نواخته شد.

عصر امروز نیز مراسم دیگری به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

در این مراسم رئیس جمهور منتخب کشورمان حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی سخنرانی می کند.