پرخوری نکنید تا کمتر عرق کنید!

Visits: 14

یک پزشک تغذیه توصیه می‌کند برای اینکه کمتر عرق کنید، پرخوری را کنار بگذارید.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از اسپوتنیک؛​ دکتر یوگنی آرازمستسف متخصص تغذیه روس اعلام کرد که افزایش یا کاهش تعریق مربوط به نوع غذا‌هایی است که فرد می‌خورد و همچنین برخی از مواد غذایی وجود دارند که بوی عرق را کاهش یا افزایش می‌دهند.

این متخصص در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: باید در مصرف گوشت دقت کرد، زیرا باعث افزایش ترشح عرق می‌شود.

او می‌گوید: گوشت یک ماده غذایی نسبتاً سنگین است. اگر فردی بیش از حد غذا بخورد و سپس به پیاده‌روی برود، منجر به افزایش تعریق می‌شود. همچنین می‌تواند قواعد خاصی را از نیتروژن را در جریان خون ایجاد کرده و بوی عرق را افزایش دهد.

به گفته آرازمستسف، میزان متوسط ​​خوردن گوشت یک گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است، بنابراین توصیه می‌شود هفته‌ای یک یا دو بار گوشت بخورید.
این متخصص با اشاره به اینکه فلفل حاوی کپسایسین است و بر روند متابولیسم تأثیر می‌گذارد، گفت: خوردن فلفل این روند را تسریع کرده و دمای بدن را افزایش می‌دهد در نتیجه روند تعریق نیز افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: در هوای گرم می‌توان از ادویه‌های گیاهی مختلفی مانند شوید خرد شده و نعناع که از شدت تعریق می‌کاهد استفاده کرد. نعناع ماده آرام‌بخشی است، زیرا حاوی روغن‌های اساسی است که باعث آرامش سیستم عصبی می‌شود و همین امر به کاهش ترشح عرق می‌انجامد.

آرازمستسف می‌افزاید: انیسون خاصیت مشابه نعناع دارد و زردچوبه برای استفاده توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی درصد بالایی از گوگرد است که بر بوی عرق تأثیر منفی می‌گذارد.

این متخص تأکید کرد: مواد کافئین‌دار مانند قهوه و چای بوی عرق را تقویت می‌کنند، زیرا اثر کافئین مانند کپسایسین است؛ بنابراین بهتر است به خصوص در هوای گرم آب بنوشید.

او افزود: دانه‌های کدو تنبل حاوی روی هستند که باعث کاهش تولید عرق و بو می‌شود، اما این ماده سنگین و دارای درصد چربی بالایی است. یعنی خوردن بیش از حد این دانه‌ها، می‌تواند باعث افزایش تعریق شود و بار دستگاه گوارش افزایش یابد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که فقط ۲۰-۳۰ گرم از آن‌ها را همزمان بخورید.