۳۰ آذر؛ آخرین مهلت قانونی برای ارائه خدمات به نُسخ غیر الکترونیک

Visits: 9

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: بیمارستان ها، مراکز و مؤسسات فقط تا ۳۰ آذر مهلت ارائه خدمات به نُسخ غیرالکترونیک را دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون ؛دکتر محمد مهدی ناصحی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از ابتدای دی ۱۴۰۰، نسخ غیرالکترونیک قابل پذیرش نیست.
وی گفت: تا پایان آذر خرید خدمات از نسخ غیرالکترونیک امکان پذیر است و پس از آن استحقاق سنجی، و اصالت سنجی، ارائه خدمات فقط براساس نسخ الکترونیکی پرداخت می‌شود.
ناصحی ادامه داد: وزارت بهداشت و بیمه سلامت به عنوان رکن اصلی بیمه در حوزه سلامت آمادگی کامل برای اجرای طرح نسخه الکترونیک ملی را دارد. در ۲۲ استان آمادگی ۸۰ درصدی و در برخی مراکز آمادگی ۱۰۰ درصدی برای اجرای نسخ الکترونیک وجود دارد، اما برای برخی مؤسسات که هنوز برای اجرای این طرح آمادگی نداشتند تا اول دی فرصت باقی است، اما پس از آن ۹۰ درصد نسخ الکترونیک و تنها ۱۰ درصد غیرالکترونیک پذیرش خواهند شد.
دکتر ناصحی با اشاره به اینکه مؤسساتی که خود را به این ضرب العجل قانونی نرسانند، گفت: بیماران هیچ مشکلی نخواهند داشت و کارشان مطابق بیمه پوششی خود انجام می‌شود، اما مؤسساتی که نتوانند سازوکار نسخ الکترونیک را ایجاد کنند از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.
رئیس سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ما حدود ۲ سال است این طرح را اجرایی کرده ایم، اما اهمیت این طرح بسیار بالاست و تداخلات دارویی و اشکالات نسخه نویسی، توزیع مناسب منابع و جلوگیری از قاچاق دارو را فراهم می‌کند همچنین مکمل پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع است.