فضای مجازی همواره نفوذپذیر است

Views: 6

 

فضای مجازی همواره نفوذپذیر است
یک کارشناس فضای مجازی این فضا را همواره نفوذ پذیر توصیف کرد.
داود گودرزی گفت: باید دانست که ناآگاهی در تمام زمینه ها از جمله فضای مجازی به خودی خود یک تهدید است.
وی افزود: مردم حق دارند مطالبه کنند که چرا پیش از ورود شبکه های اجتماعی به کشور آگاهی های لازم در این زمینه آموزش داده نشده است.
گودرزی با بیان اینکه شبکه اجتماعی از یک نشست دورهمی و گفتگوهای روزمره تا ارتباطات گسترده در فضای مجازی را به صورت کلی شامل می شود گفت: اکنون شبکه های اجتماعی بین سازمان ها و حتی فضای اداری و افراد مختلف جامعه فعال است که به صورت دو سویه مخاطبان در آن مشارکت می کنند.
وی درباره مزایای شبکه های اجتماعی افزود: این شبکه ها رایگان است تا کاربران بیشتری داشته باشند، سهولت دسترسی و اشتراک منابع اطلاعات از دیگر مزایای این شبکه هاست، همچنین دسترسی به آنها آسان است و با نصب یک نرم افزار به سرعت امکان پذیر است.

این کارشناس فضای مجازی یادآور شد: داده ها در شبکه های مجازی از سطح بومی به سطح بین المللی منتقل شده است و در این شرایط هیچ کنترلی بر اطلاعات خودمان نخواهیم داشت و بعنوان مثال نرم افزار ios به تازگی نرم افزارهای ایرانی را بلاک کرد که کاری از دست کاربران ایرانی در این زمینه بر نمی آید.
این کارشناس با اشاره به اینکه نگرانی ما در زمینه اتوماسیون های اداری و بر هم زدن آنهاست گفت: داده های بومی ما از این طریق به گستره بین المللی وارد می شود.
گودرزی با تأکید بر اینکه در جهان کنونی اطلاعات بیشتر، قدرت بیشتر بهمراه دارد افزود: رایگان بودن دسترسی به شبکه های اجتماعی به منظور افزایش کاربران و در نتیجه افزایش داده ها و دسترسی به اطلاعات بیشتر پس از پردازش داده هاست .
وی ادامه داد: فضای اشتراک گذاری وسیعی از ویدئو، عکس و متن در اختیار کاربران است که این امکان را برای دسترسی به داده های بیشتر، اطلاعات بیشتر و تشکیل بانکهای اطلاعاتی بسیار گسترده فراهم آورده است.
گودرزی گفت: مؤسس تلگرام (پاول دورف) یک فرد روسی است که در این کشور اجازه فعالیت نیافت و به انگلستان رفت و دفتری در کاخ ملکه به او دادند.
وی افزود:دفتر اصلی تلگرام ساختمان 11 طبقه ای در مونیخ است اما اطلاعات این شبکه گسترده در اختیار یک شرکت در ایالت تاکوئیلای آمریکاست که پهبادهای جاسوسی را مدیریت می کند.