هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی نشانه ابتلا به کروناست

Views: 29

رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه: در حال حاضر چرخش فعال ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد و بروز هر گونه علائمی باید به کرونا نسبت داده شود.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر وزیری متخصص بیماری‌های عفونی و رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: در موج جدید کرونا شرایط با موج‌های قبلی متفاوت‌تر است و افراد با تصور اینکه با بروز علائم احتمال دارد به سرماخوردگی مبتلا شده باشند، تصور اشتباهی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چرخش فعال ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد و تمام علائم اعم از تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و آبریزش چشم و بینی باید به عفونت کووید۱۹ به ویژه دلتا یا واریانت هندی نسبت داده شود و با مراجعه به هنگام به پزشک از بروز علائم شدید‌تر جلوگیری کنیم.

دکتر وزیری افزود: با توجه به اینکه از چند هفته آینده احتمال دارد چرخش ویروس آنفلوانزای فصلی را داشته باشیم، بنابراین توصیه می‌شود افراد بالای ۵۰ سال و مبتلایان به بیمارهای زمینه‌ای علاوه بر دریافت واکسن کرونا از اواسط شهریور ماه نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزای فصلی نیز اقدام کنند.

رییس بیمارستان گلستان اظهار داشت: بر خلاف موج‌های قبلی بیماری که معمولا فعالیت‌های اجتماعی بیرون از خانه باعث طغیان بیماری می‌شد، در پیک پنجم معاشرت ها، شرکت در مجالس ترحیم و عروسی و رفت و آمد‌های درون خانواده دلیل طغیان کرونا می‌باشد.