چگونه باید کودکان را با کرونا آشنا کنیم؟

Visits: 38

یک روانپزشک به بیان نکاتی در خصوص چگونگی نحوه صحیح برخورد والدین با کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا و توضیح درباره آن پرداخت.

حمید یوسفی در خصوص نحوه صحیح برخورد والدین با کودکان در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: کودکان و نوجوانان واکنش‌های والدین و بزرگتر‌های خود را در مقابل ویروس کرونا می‌بینند و از آن‌ها الگو برداری می‌کنند و اگر والدین و اطرافیان نسبت به این ویروس ترس و نگرانی داشته باشند و مدام اخبار مرگ و میر ناشی از این بیماری چک کنند، کودکان نیز این کار را از آن‌ها می‌آموزند و در مقابل کرونا دچار ترس و اضطراب می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بهتر است والدین در این دوران مراقب رفتار خود در خانه و صحبت هایشان با دیگران در خصوص بیماری کرونا باشند، ادامه داد: توصیه می‌شود برای اینکه توضیح بهتری در مورد ویروس کرونا به کودکانمان ارائه دهیم با طرز فکر آن‌ها در این خصوص آشنا شویم و از آن‌ها بپرسیم چگونه درباره کرونا فکر می‌کنند و چه احساسی نسبت به آن دارند.

این روانپزشک توضیح داد: در مورد این بیماری باید با توجه سن و فهم کودکان برای آن‌ها توضیح دهیم و سعی کنیم باور‌های غلط فرزندانمان در مورد کرونا را از بین ببریم، برای مثال برخی از کودکان تصور می‌کنند ابتلا به این بیماری آخر دنیاست و هرکس به آن دچار شود از دنیا می‌رود و یا اینکه هر فردی از خانه خارج شود گرفتار این بیماری می‌شود.

یوسفی افزود: با گرفتن اطلاعات از کودکان و آشنایی با باور‌های آن‌ها در مورد این بیماری می‌توانیم تصورات غلط فرزندانمان را اصلاح کنیم و با توجه فهم و درک آن‌ها اطلاعات درستی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بهتر است رعایت بهداشتی را بدون ترساندن و با توجه به سن آن‌ها برای کودکان توضیح دهیم و خودمان نیز آن‌ها را رعایت کنیم تا کودکان از ما بیاموزند، اظهار کرد: توصیه می شود از طریق اقداماتی نظیر انجام بازی های گروهی با خانواده، ورزش و تفریح در حد امکان و با توجه به شرایط موجود به کودکان کمک کنیم تا استرس و اضطراب ناشی از این بیماری را به شیوه مناسبی تخلیه کنند.

روابط عمومی کانون دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی کشور