برای تجمیع و یکپارچگی ارائه خدمات دولتی مقاومت می شود

Visits: 236

فلاح : برای تجمیع و یکپارچگی ارائه خدمات دولتی مقاومت می شود.

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت گفت : در قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات دولت برای یکپارچگی و تجمیع ارائه خدمات دولتی تاکید شده است اما عملا به بهانه های مختلف برای تجمیع مقاومت وجود دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، علی فلاح حقیقی در برنامه پایش شبکه یک درباره مجوزهای دفاتر پیشخوان و موانع پیش رو برای تجمیع خدمات دولتی افزود : این موضوع اساسا در قوانین و مصوبات و در دستور کار سیاست های بالادستی وجود دارد اما به نوعی این مقاومت دستگاهها برای برون سپاری خدمات دولتی با اختصاصی سازی به جای خصوصی سازی مانع از تجمیع خدمات و فرایندهای موازی برای خدمت رسانی به مردم می شود .

وی گفت : به موازات آن هر دستگاه اجرایی برای یک قشر خاص( یک سری از کارمندان یا بازنشستگان ) از مجموعه خودشان یک دفتر تاسیس می کند که این موضوع یک آسیب و آفت است و متاسفانه از سهولت و بهینه سازی فرایندها و ارائه خدمات آسان دولتی به مردم کاسته می شود .

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت درباره  صف طولانی مردم جلوی  دفاتر نیز افزود  : فرآیند ارائه خدمات از یک استاندارد مشخصی برخوردار است. در دفاتر پیشخوان برای ارائه خدمات مشخصات متقاضی اخذ و درخواست وی ثبت می‌ شود و استانداردهای تخصصی نیز توسط دستگاه تدوین و ابلاغ می گردد پس هر تخصص یا مسائلی در این حوزه قابل تعریف است و علت صف هم عدم هماهنگی مناسب برای ارئه خدمات است که در این خصوص زیر ساختهای نوبت دهی و برنامه ریزی وجود دارد .

وی گفت : در قوانین مجلس و مصوبات دولت برای یکپارچگی و تجمیع ارائه خدمات دولتی تاکید شده است اما عملا به بهانه های مختلف برای تجمیع مقاومت وجود دارد .

علی فلاح  در رابطه با راه‌حل بهبود خدمات‌دهی به مردم برای خدمات الکترونیک دولتی افزود : در بخش خدمات حاکمیتی باید یک نقطه تماس برای مردم وجود داشته باشد تا مردم با آن یک نام و یک تابلو واحد بتوانند امور خود را انجام دهند، هم فرآیند ارائه خدمت تسهیل می‌شود، هم سرعت خدمات‌دهی افزایش می‌یابد و هم قیمت خدمات پایین خواهد آمد، از طرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز از این امکان برخوردار خواهند بود که با آرامش بیشتری از سرمایه گذاری خود بهره ببرند .

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور