کاهش تدریجی ابتلا به ویروس کرونا در کشور

Visits: 59

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر محمدمهدی گویا با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: درحال حاضر استان‌های غربی کشور با بیشترین چالش بیماری روبرو هستند که لازم است با دقت و مراقبت بیشتری روند بیماری کنترل شود.
وی افزود: واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست بلکه در کنار واکسیناسیون مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌هایی که با این بیماری سروکار دارند باید رعایت شیوه ‎نامه‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند.

آقای دکتر گویا بیان کرد: طبقه‌بندی واکسیناسیون براساس گروه سنی و مشاغل خاص پر خطر صورت می‌گیرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

آقای دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست دیگر مهمان این برنامه با اشاره به کاهش روند اپیدمی در کشور گفت: متأسفانه پوشش واکسیناسیون در استان‌های غربی نسبت به میانگین کشوری بویژه در گروه‌های پرخطر مطلوب نیست و ۳۰ درصد از افراد پرخطر در استان‌های غربی هنوز واکسن دریافت نکرده اند.
وی با بیان اینکه چرخش ویروس در استان سیستان و بلوچستان به شدت کاهش یافته است، افزود: با تصمیمات گرفته شده و پیگیری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر، روند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تداوم پیدا کرده است.

آقای دکتر حمید سوری با بیان اینکه اپیدمی در کشور قابلیت مهار جدی دارد، بیان کرد: مردم خسته و دچار خوش‌خیالی و ساده‌انگاری نشوند، ما باید به سمت عادی سازی برویم و مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند، ولی باید مراقب بود تا دچار عادی‌انگاری نشویم.
این اپیدمیولوژیست گفت: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران فصل سرما نباشند، به این دلیل که صرفا سرما عامل مستقیم و مؤثری برای شیوع ویروس کرونا نیست.