زارع پور: دفاتر آی سی تی روستایی ,عامل تحول دیجیتال در روستاها شود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دفاتر (ICT) روستایی باید راهبر تحول دیجیتال در روستاها شود.

Views: 145


به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما , آقای عیسی زارع پور با حضور در جمع مدیران پست بانک پس از افتتاح همزمان 88 باجه روستایی پست بانک در 18 استان کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از خدمات مدیران پست بانک قدردانی کرد و افزود:پست بانک که نسبتا ورشکسته بود هم اکنون به وضع نسبتا مطلوبی رسیده است که جای تقدیر دارد.
وی گفت: ارائه خدمات بانکی در مناطق روستایی شاید اقتصادی به نظر نرسد اما کار بسیار بزرگی است که پست بانک انجام می دهد.
وزیر ارتباطات به ابزارهای مهم و اثرگذار موجود در روستاها اشاره کرد و افزود: اگر همگرایی صورت گیرد و منجر به توسعه اقتصاد روستاها شود نتایج مطلوبی کسب خواهد شد که یکی از مولفه های مهم در تحقق این امر حضور پست بانک در مناطق روستایی است.
آقای زارع پور گفت: علاوه بر پست بانک، پست هم در عرصه جدید و دنیای دیجیتال به پیشران و لجستیک و بازوی کسب و کارهای دیجیتال تبدیل شده است و اگر این ها در کنار هم به شکل مناسبی قرار گیرند اقتصاد روستا را متحول می کنند.
وی به تلاش وزیر جهاد کشاورزی برای استفاده از اینترنت اشیا در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: قطعا وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از این فناوری قصد دارد در میزان آب دهی و کوددهی به کشاورزان مشاوره دهد و قطعا کشاورزان به لحاظ فناوری هم نیازمند مشاوره ما هستند و در این مقوله نقش پست بانک به عنوان تامین کننده مالی پروژه ها و تسهیل گر بسیار مهم است.
وزیر اطلاعات همگرایی بیشتر میان نهادهای ذیربط را در رونق کسب و کار دفاتر آی سی تی روستایی اثرگذار خواند و گفت: چه اشکالی دارد که در کنار هر دفتر آی سی تی روستایی یک باجه پست بانک هم وجود داشته باشد.
آقای زارع پور پینشهاد داد: کارگروهی متشکل از مدیران عامل پست بانک، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تشکیل شود تا از این طریق شاهد یکپارچگی هرچه بیشتر ظرفیت ها باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتقا خدمات پست بانک در حوزه بانکداری الکترونیک و رسیدن به جایگاه مطلوب تر آن تاکید کرد و افزود: مردم انتقاداتی از عملکرد پست بانک دارند که حتما این مشکلات ریز اجرایی باید برطرف شود و حتی مردم توقع دارند که شعبه های پست بانک به لحاظ زیباسازی هم تحولاتی داشته باشد.
وزیر ارتباطات گفت: ظاهرا اشکالات ریزی هم در عملکرد ای تی ام های پست بانک وجود دارد که امیدواریم در تعامل با شرکت مخابرات ایران حل و فصل شود.
زارع پور ادامه داد: پست بانک در بخش مبارزه با فساد گام جدی بردارد چرا که منشور مبارزه با فساد در دولت سیزدهم آماده ابلاغ است و همه ما در همه سازمان ها باید تلاش کنیم که فساد برطرف شود و امضاهای طلایی از بین برود.