اهداف و محور های برگزاری همایش

Views: 1

مقدمه

دومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و نقش آن‌ها در تحقق دولت الکترونیک در جهت توصیف وتبیین نحوۀ اجرایی شدن و تصمیم گیری و ارائۀ گزارش و بیلان کاری یکساله ی این دفاتر و ترسیم چشم انداز و نقشه ی راه برای توسعه و یکپارچه سازی خدمات دولت و بخش عمومی امسال نیز برگزار خواهد شد.

امید است، با الطاف و عنایات خاصه ی الهی و استرداد حمایت و توجه بخش های دولتی و خصوصی، دومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی امسال نیز بتواند هرچه باشکوه تر برگزار شود تا در سایۀ آن بتوان نقش واهمیت این دفاتر را در راستای منظومه دولت الکترونیک و سیاست های نظام جمهوری اسلامی تببین کرد.

ضرورت تبیین اهداف و آگاهی دادن به گروه های هدف اعم از بهره برداران، متولیان و کارگزاران، ناظران وسازمان های مسئول درباره مزایای گوناگون و آثار ثمربخش تجمیع و توسعه نقطه به نقطه خدمات عمومی و تخصصی دفاتر پیشخوان در رضایت مندی افراد جامعه، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی از طریق اطلاع رسانی وسیع، طرح مباحث علمی و چالش های پیش رو، از جمله مواردی است که دست اندرکاران همایش را مکلف می کند تا با برنامه ریزی و ایجاد فرصت برای طرح موضوعات مطروحه، راه کارهای بهینه سازی خدمات قابل عرضه را بررسی و چاره یابی کنند.

برگزاری دومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت وبخش عمومی غیر دولتی با پشتوانۀ بخش سیاست گذاری دستگاه های اجرایی ومجلس شورای اسلامی در مهرماه سال ۱۳۹۰ فرصتی است برای طرح جایگاه ونقش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی کشور در تحقق دولت الکترونیک وبرخورداری جامعه ازمنافع دراز مدت به ثمر نشستن ابلاغیه مقام معظم رهبری در تبیین سیاست های کلی نظام اداری کشور وهمچنین همراهی همه جانبه دست اندرکاران که امید است با غنای این همایش ملی، راه برای آینده بهتر هموار شود…. انشاء ….


اهداف همایش

ارتقا آگاهی های عمومی و دست اندرکاران درقبال مزایا، ابعاد و آثار اقتصادی واجتماعی طرح ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولتی وبخش عمومی غیر دولتی در سراسر کشور.

معرفی خدمات دولتی قابل عرضه توسط دفاتر پیشخوان خدمات و زیر ساخت های فنی و قانونی مورد نیاز در چارچوب ضرورت های تجمیع و یکسان سازی خدمات.

بررسی چالش ها وفرصت های فرا روی انتقال به دفاتر پیشخوان خدمات و چگونگی ایجاد تعامل بین دستگاه های اجرایی و دفاتر در راستای منافع ملی.


محورهای همایش

تبیین آیین نامه اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت وبخش عمومی غیر دولتی ابلاغ شده از سوی ریاست محترم جمهوری.

تببین نقش دفاتر پیشخوان در تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات.

بررسی کمی وکیفی قوانین ومقررات موجود و ضرورت تدوین و تصویب قوانین ومقررات جدید برای کارآمدی بیشتر دفاتر پیشخوان دولت.

مطالعه و شناسایی برآیند منافع اقتصادی و اجتماعی انتقال خدمات قابل واگذاری دولت وبخش عمومی غیر دولتی به دفاتر پیشخوان.

بررسی ابعاد واگذاری خدمات و امور عمومی جامعه به دفاتر پیشخوان در راستای کاهش بار دولت و دستگاه های عمومی.

بررسی ومطالعه جایگاه و تغییرات کمی و کیفی در وظایف و ساختار سازمان ها پس از انتقال خدمات به دفاتر پیشخوان.

بررسی ابعادتأثیرگذاری دفاتر پیشخوان خدمات دولت وبخش عمومی غیر دولتی در:

  • کاهش ترددهای شهری،مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی و تأمین سلامت روحی و جسمی افراد جامعه؛

  • رضایت مندی مردم از دسترسی به خدمات مورد نیاز در نزدیکترین فاصله به منازل مسکونی یا محل های کار؛

  • تکریم مردم وارتقای کارایی دولت برای راهبرد نیازهای جامعه و صرفه جویی در هزینه های عمومی و دولتی و خانوارها؛

  • تبیین نقش رسانه ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی در آشنایی مردم باچگونگی بهره وری از خدمات گسترده دفاتر پیشخوان خدمات دولت.