سوابق نامزدهای احراز صلاحیت شده/ سوابق آقای حسن روحانی

Views: 0

 

حسن روحانی متولد 21 آبان 1327 در شهر سرخه است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال 1378 و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1370است. از سال 1368 به عضویت در شورای عالی امنیت ملی در آمد و از سال 1371 نیز ریاست مرکز تحقیات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار شد. وی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384 بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای ایران بود که انتقاد نسبت به تعلیق غنی سازی در دوره وی از جمله حاشیه های پرونده او بوده است.

 

** سؤالات مطروحه کانون کشوری از دکتر محسن رضایی در خصوص نقطه نظرات ایشان نسبت به مسأله شبکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در دولت آتی

1 – آيا در برنامه هاي شما به مسأله شبکه دفاتر پيشخوان خدمات دولت و تحقق دولت الکترونيک توجه اي شده است و برنامه هاي شما در اين خصوص چيست ؟
2 – صيانت از سرمايه گذاري ملي صورت گرفته و اشتغال ايجاد شده در اين خصوص تا چه اندازه اي براي شما مهم و قابل حمايت است ؟
3 – در اجراي قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي برخوردتان با دستگاه هايي که در حال حاضر بجاي خصوصي سازي به امر اختصاصي سازي مشغولند وتاکنون از مفاد قانون تبعيت نکرده اند چه خواهند بود ؟

4 – نظر شما در خصوص ايجاد سازمان نظام پيشخوان خدمات الکترونيک دولت به عنوان يک NGO  چيست و چه تلاشي را در اين جهت مبذول خواهيد کرد ؟ 

 

** جوابیه ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در خصوص 4 سؤال مطرح شده از سوی کانون کشوری عینا به شرح زیر می باشد:

 جواب سؤال 1: ضمن احترام فوق العاده به سرمایه گذاری بخش خصوصی و با توجه به تأثیر دفاتر در صرفه جویی انرژی، زمان و احترام به شهروندان عزیز باید بگویم دولت با تمام توان از این بخش حمایت و سازمانها و وزارتخانه ها را موظف به برون سپاری خدمات خواهد کرد.

جواب سؤال 2: این مقوله بسیار مهمی است  و مطمئنا دولت الکترونیک جزء برنامه های زیرساختی و اصولی دولت بوده و بهترین بستر تحقق دولت الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت خواهند بود.
جواب سؤال 3: خصوصی سازی از اولویتهای توسعه همه جانبه دولت امید و تدبیر است منتها نباید وارد انحصار و مونوپل شد.

جواب سؤال 4: تشکیل این سازمان وسایر NGO ها می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید کارهای کارشناسی زیادی در این خصوص انجام داده ایم امیدوارم در سال اول تشکیل دولت به سرانجام برسد.