قابل توجه دفاتر پیشخوان دولت

Views: 180

 
شیوه نامه جذب آگهی مفقودی
انواع مدارکی که امکان مفقود شدن دارند:
شامل: کارت ملی، شناسنامه، کارت خودرو، بیمه نامه خودرو، برگ سبز خودرو، پروانه وکالت، گواهی اشتغال به کار، انواع گواهینامه، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، گواهی اشتغال به تحصیل، مهر شرکت، سند منزل و…

نحوه جذب آگهی مفقودی

الف: جذب آگهی مفقودی با هدف صدور المثنی:
طبق قوانین پلیس راهور، چاپ آگهی های مفقود شده خودرو در روزنامه کثیر الانتشار الزامی است. در واقع فرد مفقود کننده مدرک، با ارائه روزنامه به راهنمایی و رانندگی می‌تواند نسبت به صدور المثنی اقدام نماید. مشخصات مدارک مفقودی طبق فرم ارائه شده از مشتریان دریافت و در فرم ها ثبت می‌شود. این مدارک شامل برگ سبز، سندخودرو و برگه کمپانی است بعد از تکمیل فرم توسط متصدی مربوطه در دفتر پیشخوان هزینه اعلام شده دریافت خواهد شد و درصد هر گروه به نسبت مشخص شده و در قرارداد تقسیم خواهد شد. پس از چاپ آگهی مفقودی اسناد خودرو؛ مفقود کننده می بایست روزنامه ای که در آن متن آگهی به چاپ رسیده است را به مراکز صدور المثنی ارجاع دهد و نسبت به دریافت المثنی خود اقدام لازم را انجام دهد.

ب: جذب آگهی مفقودی با هدف پیشگیری از سوء استفاده مدارک مفقود شده:
همه مدارک در معرض سوء استفاده است؛ موارد سوء استفاده از آن شامل:
قاچاق کالا، ثبت نام یارانه ها، خروج غیر قانونی از مرز، خرید و فروش خودرو، پاس کردن چک با کارت ملی، آزاد کردن زندانی با استفاده از اسناد، خرید و فروش سیم کارت و مزاحمت به نام فرد دارنده سیمکارت و…. می‌باشد.
درج تاریخ مفقود شدن مدرک در روزنامه سند محکمی برای مراجع قضایی و قانونی است چرا که اگر از مدرک مفقود شده در طی زمانی که در تلاش برای صدور المثنی است سوء استفاده ای شود، می‌تواند با ارائه آن روزنامه به مراکز قانونی تا حد زیادی از اتهامات وارده خود را مبرا ساخته و ادعایش را در زمینه سوء استفاده های وارد شده به اثبات برساند.

مراحل ثبت در سامانه متمرکز کانون کشوری:

فرم تقاضا توسط متقاضی می‌بایست پر و امضاء گردد.
1 – کلیه فیلدها را با دقت پر کنید.
2 – نوع مدرک مفقودی را انتخاب نمائید.
تعداد مدرک مفقودی جهت هر آگهی حداکثر 2 مورد می‌باشد به عنوان مثال،  اگر کسی شناسنامه و کارت ملی خود را مفقود نموده است تنها با پرداخت یک هزینه، هر دو مورد آگهی می‌گردد و درصورتی‌که بیش از دو مورد باشد مشمول ثبت آگهی جدید و هزینه جداگانه می‌باشد.
3 – اگر مدارک مفقود شده ای وجود داشت که در لیست فرم مفقودی موجود نبود، در فیلد سایر مدارک قید شود.
4 – پس از پر نمودن موارد خواسته شده بر روی  گزینه ثبت اطلاعات  کلیک نمائید.
5 – اطلاعات کامل فرم تکمیل شده نمایش داده می‌شود. در صورت صحیح بودن بر روی گزینه ثبت نهایی  کلیک نمائید.
6 – پس از ثبت نهایی، رسید خدمات نمایش داده می‌شود؛ رسید را پرینت گرفته و تحویل مشتری نمائید.
چاپ آگهی توسط دفتر روزنامه بین 2 تا 5 روز کاری صورت می گیرد و یک نسخه روزنامه به آدرس متقاضی ارسال می‌گردد و متقاضیان نیازی به مراجعه مجدد به دفتر را ندارند به همین منظور ثبت آدرس دقیق متقاضی الزامی می‌باشد.
هزینه آگهی مفقودی 256000 ریال می‌باشد که توسط دفتر از متقاضی دریافت می‌گردد که از این مبلغ 75000 ریال کارمزد دفتر می باشد و الباقی مبلغ 181000 ریال جهت چاپ در روزنامه از اعتبار پورتال دفتر کسر می گردد.