امضاء و مهر دفاتر استان تهران نزد استانداری تهران امانت است

Views: 3

چهارشنبه مورخ 29.02.95 بعد از اینکه هماهنگی با مدیرکل محترم فناوری اطلاعات استانداری تهران در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی سازمان مالیاتی صورت پذیرفت. موضوعی که طی تفاهمنامه کلی با سازمان مالیاتی در سنوات قبل از سوی کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان دولت انجام می شد و  تماس استانداری تهران حتی در مناسبات کشوری کانون در برگزاری دوره ها تاثیرگذار شد و آموزش مربیان کشور را نیز دچار مشکل نمود.
این امر در این شرایط حساس که جنگ بین کانون و مجموعه انجمنهای کشور با کافی نت ها در خصوص وظیفه ذاتی ارائه این خدمات ادامه دارد ضربه ای بود که وزن مذاکرات و چانه زنیها را به نفع کافی نتها افزایش داد و بخش حقوقی سازمان امور مالیاتی نیز با زدن مهر تائید بر فعالیت کافی نتها عملا زمینه این رقابت چالشی غیرقانونی را فراهم نمود چرا که بر اساس قانون برنامه پنجم کلیه خدمات قابل برونسپاری می بایستی صرفا از طریق دفاتر پیشخوان دولت به انجام برسد و سایر دفاتر ایجاد شده توسط دستگاههای خدمات دهنده می بایستی به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شوند.

همین امر ضرورت بازنگری در نحوه عملکرد کارگروه های استانی ، کانون و انجمنهای استانی و همچنین سازمان تنظیم مقررات را با تشکیل هرچه سریعتر جلسات کارگروه راهبری می طلبد.
فارغ از این امر و علی رغم مذاکرات انجام شده تمام برنامه های هماهنگ شده در روز جلسه به یکباره کنسل گردید و اعلام شد که جلسه صرفا به منظور آموزش برگزار می گردد.
در همین خصوص با توجه به پیامکهای ارسالی از سوی بعضی از افراد بدون مسئولیت که به هر دلیل این روزها جای پائی در استانداری باز کرده اند و با عنوان دلسوزان دفاتر استان تهران و با زیر نویس کارگروه استانداری تهران تمام مدیران دفاتر را فراخوان نمودند موجی از بی نظمی و نارضایتی قابل مشاهده بود به گونه ای که نه کیفیت آموزشی قابل قبولی وجود داشت و نه محلی برای نشستن مسئولین دفاتر .
نکته جالب و قابل توجه ای که در این نشست اتفاق افتاد جمع آوری عجولانه امضاء و مهر مسئولین دفاتر بود که هیچ عنوانی برای جمع کردن این امضاء وجود نداشت و زمزمه هایی در این گردهمائی وجود داشت مبنی بر اینکه این امضاء ها برای تشکیل انجمن تهران جمع آوری می شود !!!؟؟؟؟
نظر به ایجاد این فضای نامناسب مراتب اعتراض مسئولین کانون کشوری اعم از رئیس و دبیر کانون که در محل حضور داشتند پس از کلی مذاکره با جناب آقای مهندس انتظار خیر منجر به جلسه کوتاهی با جناب آقای دکتر امامی معاون محترم استاندار و رئیس کارگروه شد و مراتب نارضایتی از این اتفاقات به استحضار ایشان رسید که در همین خصوص مراتبی از سوی ایشان اعلام گردید که امید بخش بود بحث تشکیل انجمن استان تهران مطلبی بود که از سوی ایشان مطرح گردید .
موضوعی که به علت مداخله غیرقانونی بعضی از افراد، شاکله صنفی دفاتر را در تهران دچار مشکل نمود و باعث آن شد تا با ایجاد انجمن دوم و بر خلاف مفاد قانونی که بازرسی کل کشور بر آن صحه گذاشت و تغییر نام انجمن استان تهران نیز انجام پذیرفت به هر دلیل مانع از برگزاری مجمع آن گردند.
این درحالیست که مکاتبات متعددی از سوی وزارت کار با اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تهران در این خصوص صورت پذیرفت ولی این اتفاق تاکنون محقق نگردیده است!!!