با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قانون دفاتر پیشخوان دولت احیاء شد.

Views: 1

براساس جلسه روز سه شنبه مورخ 02/06/95 که ساعت 14 با حضور اعضاء کمیسیون، نمایندگان مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، معاونت پارلمانی سازمان امور اداری و استخدامی  و نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور، نمایندگان کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور(رئیس و دبیر کانون) و همچنین نمایندگانی از هئیت مدیره پست حضور داشتند.
در این جلسه ابتدا دکتر فقیهی از مرکز پژوهشهای مجلس با ارائه گزارش مبسوطی از مشکلات مبتلا به دفاتر، حرکت موازی دستگاه های اجرائی و مشکلات اقتصادی دفاتر ارائه نمود و خواستار تدوین و رفع مشکل قانون دفاتر شد.

همچنین علی فلاح دبیر کل کانون گفت: طی پنج سال نه تنها براساس قانون و آئین نامه دفاتر موازی تبدیل به پیشخوان نشده اند بلکه دستگاه ها نسبت به ایجاد دفاتر اختصاص خود با رویکرد مسائل تخصصی  و امنیتی اقدام نموده اند که این امر منجر به تهدید حقوق 70هزار نفر جوانان شاغل این دفاتر در غالب 16000 دفتر شده است.فلاح گفت بحث اختصاص سازی جایگزین خصوصی سازی شده است و از مجلس می خواهیم از سرمایه گذاری ملی انجام شده که بالغ بر 7000 میلیارد تومان می باشد دفاع کند. فلاح گفت دفاتر ما در جای جای کشور به شما عزیزان مراجعه می کنند و از شما کمک می خواهند.

در ادامه گفت از سویی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و اقدامات انجام شده از سوی کانون در جهت تجمیع خدمات در یک نقطه ، نیز یکی از اهداف توسعه دولت الکترونیک می باشد.

پس از آن نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور نقطه نظرات خود را در خصوص وظایف مربوطه به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد و در نهایت با نظر دکتر محجوب و ضرورت رفع ابهام از قانون و تکمیل آن موضوع به کارگروه سازمان امور اداری و استخدامی و مرکز پژوهشهای مجلس ارجاع گردید تا پس از تکمیل به صحن علنی مجلس برود که این امر به تصویب رسید. تاکید اعضاء کمیسیون به ایجاد ضمانت اجرائی به قانون یکی از تاکیداتی بود که دکتر خدادی رئیس کمیسیون نیز بر آن صحه گذاشت.

روابط عمومی کانون کشوری احیا مجدد این قانون را که منجر به ثبات تداوم فعالیت دفاتر خواهد شد تبریک عرض نموده از همه ی انجمنها و دفاتر می خواهد تا با پیگیری و رایزنی جدی با نمایندگان استان خود زمینه تصویب اصلاحات قانون جهت رفع مشکلات دفاتر را فراهم آورند.

روابط عمومی کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان خدات دولت و بخش عمومی کشور