اطلاعیه شماره(19) خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/تغییرات فرایند و سیستم

Views: 4

بدینوسیله به اطلاع کلیه دفاتر می رساند، به جهت کاهش مراجعات متقاضیان، تغییرات زیر در فرایند صدور کارت بهداشت لحاظ گردیده است:

1- وارد نمودن اطلاعات شغلی: اطلاعات شغلی متقاضیان از جمله نوع واحد و سمت شغلی می بایست در سامانه وارد گردد. من بعد درصورت مشخص بودن وضعیت جریمه دیرکرد، نیازی به مراجعه حضوری متقاضی به کارشناس بهداشت محیط نمی باشد.

توجه: در صورتی که سمت شغلی در لیست مشاغل موجود در سامانه یافت نشد، کاربر می بایست گزینه سایر مشاغل را انتخاب کرده و سمت شغلی متقاضی را به دقت وارد نماید.

ضمنا درصورتیکه متقاضی در بیش از یک سمت شغلی مشغول به کار باشد، می بایست شغلی که دارای تاریخ اعتبار 6 ماهه می باشد(مشاغلی که مستقیما با مواد غذایی در ارتباط هستند) به عنوان شغل اصلی در سامانه انتخاب شود.

جهت دانلود لیست نوع واحد و سمت های شغلی اینجا کلیک نمایید.

2-محاسبه سیستمی جریمه دیرکرد: با توجه به تکمیل شدن اطلاعات متقاضیان برخی محدوده دانشگاه های علوم پزشکی در طی یک سال گذشته، در صورتی که بیش از 15 روز از تاریخ اعتبار کارت قبلی متقاضی گذشته باشد، شخص مشمول جریمه دیرکرد خواهد بود.

در صورت موجه بودن علت دیرکرد، متقاضی می تواند پس از تایید پزشک، با در دست داشتن مدارک خود به کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشتی مراجعه نماید در غیر این صورت نیازی به مراجعه حضوری متقاضی به کارشناس بهداشت محیط نمی باشد.

3-الکترونیکی شدن فرم معاینات پزشک: امکان تکمیل فرم معاینات به صورت سیستمی برای برخی از پزشکان مراکز بهداشتی فراهم شده است. در این صورت نیازی به آپلود برگه معاینات در مراجعه دوم متقاضی نخواهد بود.

توجه: چاپ و آپلود برگه معاینات پزشک در آینده(پس از ایجاد حساب کاربری برای تمام پزشکان) به طور کامل از سیستم حذف خواهد شد.

ابلاغیه وزارت بهداشت و توضیحات بیشتر در اطلاعیه بعدی ارائه خواهد شد.

روابط عمومی کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور