مناظره، عادلانه برگزار شد

Views: 6

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر چه مناظره را بهتر از این هم می‌شد اجرا کرد، اما عادلانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا زاکانی در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم گفت: اگر اجازه می‌دادند که من با آقای همتی یا هر کس دیگری دونفره مناظره کنم عیار افراد معلوم می‌شد و فردی که مدعی است می‌تواند عملکرد خود را براساس برنامه و کارنامه اش ارائه کند ادعایش اثبات می‌شد.
وی گفت: مناظره کلاس انشا و درس نیست و برخی آقایان اگر کاغذهایشان را بگیرند فقط باید ما را نگاه کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من برنامه‌ای تنظیم کرده ام که انباشت ۲۵ سال دانشم است و مطالعاتم در مرکز پژوهش‌های مجلس را به آن اضافه کرده ام و کاش در مناظره اول فرصت می‌شد بخش‌هایی را به مردم ارائه کنم.
آقای زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در مناظره اول آقایان همتی و مهرعلیزاده در چارچوب اخلاق عمل نکردند و به مدرک شما و آقای رئیسی ایراد گرفتند، افزود: من که از معتبرترین دانشگاه ایران یعنی علوم پزشکی تهران مدرک گرفته ام و مدرک آقای رئیسی هم که مشخص است، اما اشکال این جا بود که، چون آقایان دستشان خالی بود و برنامه‌ای برای اداره کشور نداشتند یک سری مباحث را مطرح کردند.
وی گفت: امیدوارم در مناظره امروز خودشان را اصلاح کنند و درباره برنامه‌های شان حرف بزنند و مردم تشخیص می‌دهند که برنامه‌ها قابل اجرا هست یا نیست؟
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: رقابت با دشمنی تفاوت دارد و ما باید در مناظره‌ها اخلاق را به نمایش بگذاریم.
آقای زاکانی گفت: همچنان علاقه‌مند به مناظره‌های دو طرفه هم هستم و آن‌ها بیایند و مشت بنده را برای مردم باز کنند.

حوزه اقتصاد را نباید سیاسی و امنیتی کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:​ یکی از مشکلات ما این است که حوزه اقتصادی را سیاسی و سپس امنیتی کرده اند و ما همین معضل را در حوزه فرهنگ، حجاب و فضای مجازی هم داریم.
آقای علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه برنامه هایتان را اجرایی خواهید کرد؟ افزود: ما در کشور پول کم نداریم و بن بستی هم وجود ندارد و اگر کشور در تنگنا است به خاطر این است که ما مانند یک بچه پولدار عمل می‌کنیم و پولمان را آتش می‌زنیم تا خودمان را گرم کنیم.
وی گفت: آژانس جهانی انرژی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که ایران ۸۶ میلیارد دلار بابت انرژی، ​ یارانه می‌دهد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:​ ۱۸/۸ درصد تولید ناخالص داخلی را صرف شدت مصرف انرژی کرده ایم و مصرف انرژی ایران در سطح جهان بی نظیر است و نمی‌شود مسیر را طوری رفت که کشور را به باد داد.
آقای زاکانی گفت: ما طرحی برای بنزین داده ایم تا یارانه آن به اهلش برسد چرا که ما هم اکنون ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار داریم که خودرو ندارند و در کنار آن ۶۰۰ هزار نفر داریم که چهار تا ۱۰ خودرو دارند و تعدادی افراد هستند که ۴۰۰ تا ۵۰۰ خودرو دارند.
وی افزود: ما یارانه بنزین نزدیک ۴۰۰ میلیون نفر که خودرو ندارند را می‌گیریم و به کسانی می‌دهیم که مثلا ۱۰ خودرو دارند و بر همین اساس برنامه ریزی کردیم که برای هر خانواری که تا دو خودرو دارد به ازای هر نفر ۱۵ لیتر بنزین بدهیم و آن را یا می‌توانند در داخل بفروشند و یا به دولت واگذار کنند که به خارج بفروشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای حل معضلات کشور نیازمند اقدام سریع و عاجل هستیم و به همین علت ۹ برنامه را دنبال می‌کنیم که همه آن به هم ارتباط دارد.
آقای زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با اتهاماتی که برخی نامزدان به شما وارد می‌کنند چه برخوردی می‌کنید؟ افزود: من معتقدم که این دوستان دستشان خالی است و آدم خواب را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده است چگونه بیدار کنیم.
وی گفت:​آن‌ها با گفتن نامزد پوششی هم به بنده و هم به کسی که می‌گویند نامزدی پوششی دارد توهین می‌کنند و مرا متهم می‌کنند که می‌خواهم توزیع فقر کنم در حالی که من هنوز برنامه‌ای نگفتم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:​ اگر جرات دارند بیایند و دو به دو با هم مناظره کنیم.
آقای زاکانی گفت: ​یکی از مشکلات ما این است که حوزه اقتصادی و حوزه‌های فرهنگ، حجاب و فضای مجازی را سیاسی و سپس امنیتی کرده اند که این خیانت در حق مردم است و حوزه سیاسی را هم به موضوع سیاست بازی و سپس امنیتی تبدیل کرده اند که این هم جرم است.
وی افزود: در مملکت ما اگر آزادی، استقلال و معنویت نباشد انقلاب به اهدافش نرسیده است.

سیستم بانک‌ها را یکپارچه می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از راه‌های مقابله با ابربدهکاران یکپارچه کردن سیستم بانک هاست.
آقای علیرضا زاکانی در ادامه نشست خبری در خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از راه‌های مقابله با ابربدهکاران، یکپارچه کردن سیستم بانک هاست چرا که برخی از بدهکاران بانکی ممکن است در بانک دیگری سرمایه داشته باشند و با اتصال سیستم بانک‌ها می‌توان حقوق ملت را از آن‌ها پس گرفت.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تحقیق و تفحص‌هایی که انجام داده است، ادامه داد: یکی از تحقیق و تفحص‌ها از آزمون دستیاری در زمانی بود که آقای پزشکیان وزیر بهداشت بود و از سال ۷۷ تا ۸۲ سوالات آزمون دستیاری فروش می‌رفت که ۲۱ نفر اخراج و بیش از ۶۰ نفر دستگیر شدند، اما وزارت بهداشت کتمان می‌کرد.
وی گفت: یک تحقیق و تفحص دیگر هم از قوه قضاییه انجام دادیم که ابتدا قوه قضای.
یه زیر بار نمی‌رفت، اما مقام معظم رهبری به مرحوم آیت الله شاهرودی فرمودند که راه را برای ما باز کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک تحقیق و تفحص هم از آموزش عالی داشتیم که هزار و ۵۰۰ نفر را ساماندهی کردیم و ۴۹۰ هزار صفحه جمع شد و آنجا ما به موضوع دانشگاه آزاد رسیدیم و متوجه تبانی رئیس وقت دانشگاه با دادستان وقت تهران شدیم و همان زمان سه بار با آیت الله شاهرودی نامه نگاری کردم، اما نامه من گم می‌شد و همان جا خطاب به آیت الله شاهرودی گفتم برای ما حَکَم بگذارد و مرحوم شاهرودی آقایان رئیسی، جمشیدی و خلفی را به عنوان حَکَم انتخاب کردند و آقایان نکونام و رحیمی هم از مجلس آمدند و من در حضور آن‌ها ۵ ساعت و نیم گزارش دادم و حق را به من دادند.
آقای زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با ابربدهکاران چه می‌کنید؟ گفت: دو سوم تسهیلاتی که سال گذشته بانک‌ها دادند به بدهکاران بانکی که استمهال می‌خواستند اختصاص یافت و ما اکنون ۱۱ بدهکار بانکی داریم که ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.
وی افزود: من سیستم بانک‌ها را یکپارچه می‌کنم تا به هم متصل شوند و کسی که ابربدهکار یک بانک است چرا در بانک دیگری سرمایه داشته باشد و وقتی سیستم یکپارچه شود ما می‌توانیم حق مردم را از آن‌ها پس بگیریم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کنترل نقدینگی هم گفت: کشور در کسری از سال شفاف می‌شود و ما با شفافیت می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم به نحوی که مردم در سال اول تغییر را احساس می‌کنند و در چهار سال اول متوجه تحول در کشور خواهند شد.
آقای زاکانی درباره بازار بورس هم افزود: من سال ۹۸ به مردم التماس کردم که سراغ بازار سرمایه نروند چرا که می‌دانستم که دولت می‌خواهد مردم را به پرتگاه ببرد و مشکلات خودش را حل کند.
وی گفت: بازار سرمایه باید بدون دخالت دولت رشد کند و محور اصلی کار و تلاش کشور شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سال ۹۹ به مردم التماس کردم که سکه و دلار نخرند و اکنون هم معتقدم که در دولت اقدام و اصلاح، مسکن را از حالت سوداگری خارج می‌کنم.
آقای زاکانی گفت: در خصوص بازار سرمایه هم با کسانی که جیب مردم را خالی کردند برخورد خواهم کرد و نمی‌شود که در سال ۹۸ هیچ فرد حقیقی بالای هزار میلیارد تومان موجودی نداشته باشد، اما در سال ۹۹ یازده نفر بالای هزار میلیارد تومان داشته باشند این‌ها از کجا آورده اند؟
وی افزود: بازار سرمایه سود و زیان دارد، اما این که یک بنگاه حقیقی یا حقوقی خودش بخواهد ارائه کند و به دروغ آن را داغ کند و سهم با ارزش ۱۰ واحدی را ۱۰۰ واحد کند و پس از فعل و انفعالاتی که صورت داد پولش را خارج کند.
آقای زاکانی گفت: براساس گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت روحانی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را از بازار سرمایه بیرون کشید که این جنایت است.