همکاری و هم افزایی مجلس با دولت جدید

Visits: 47

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همکاری و هم افزایی میان مجلس با دولت جدید تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: میلاد با سعادت، ولی نعمتان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به همه مومنان و محبان اهل بیت تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال خواستارم همه ما را در تمام لحظات زندگی از پیروان واقعی سلوک فکری و عملی آن امام رئوف قرار دهد؛ ان شالله.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روز‌ها اتفاق مهمی در تاریخ کشور رقم خورد و به لطف الهی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب، یک بار دیگر مردم نجیب و دوست داشتنی ایران، خلاف تصورات اولیه، حماسه‌ای بس بزرگ آفریدند و علی رغم نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا و وجود دلخوری‌های فراوان از شرایط اقتصادی و گرانی‌های لجام گسیخته و ناکارآمدی ها، پای صندوق‌های رأی آمدند و با توجه و با ایجاد پشتوانه‌های مردمی برای اقتدار نظام، باعث سرافرازی ایران عزیز و امنیت و وحدت ملی و جلوگیری از آسیب دشمنان به این مرز و بوم شدند.

وی افزود: باید با همه وجود شاکر این عنایت الهی و قدردان وجود چنین رهبری حکیم بود و به فهم و درک بالای سیاسی چنین مردمی افتخار کرد و در برابر این نجابت و مسئولیت پذیری ملی احساس تکلیفی صدچندان کرد.
آقای قالیباف با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر خالصانه از ملت فهیم و نجیب ایران اعلام می‌کنیم که ملت بزرگوار ایران؛ شما با حضور خود همه ما مسئولان را بیش از گذشته مدیون همراهی و حمایت خود کردید، اضافه کرد: ما به شما تعهد می‌دهیم که با پایان یافتن موسم انتخابات، پیگیری مسائل و مشکلات شما عزیزان را به فراموشی نسپاریم و هیچ روزی را بدون تلاش برای ایجاد آسایش و آرامش برای شما به پایان نرسانیم و هیچ شبی را بدون داشتن دغدغه زندگی شما سپری نکنیم.
رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: همچنین ضروری است از نخبگان و بالاخص آن دسته از فعالان سیاسی که نسبت به صحنه انتخابات منتقد بودند، اما حاشیه نشینی و فرصت طلبی را در پیش نگرفتند و مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند، تشکر ویژه کنم. حقیقتاً آن‌ها در پیشگاه الهی، مردم و تاریخ کشور روسفید خواهند بود، بی شک اجر این بصیرت و وظیفه شناسی آن‌ها نزد خداوند متعال محفوظ است.

آقای قالیباف ادامه داد: از درگاه خداوند منان عزت و سلامتی و طول عمر بابرکت برای این نعمت بی‌بدیل مسئلت داریم. لازم است تأکید کنم که مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی، تمام ظرفیت و توان خود را درجهت ایجاد کمال همدلی و نیز انجام همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب ملت به میدان خواهد آورد تا ان‌شاء الله با کارآمدی نتایج ملموس و موثر در رفع مشکلات زندگی مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم شیرین خدمت‌رسانی نیرو‌های انقلابی را بچشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این روز‌ها اتفاق مهم دیگری نیز رقم خورده است، آن هم انتخاب اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا توسط میلیون‌ها نفر از شهروندان در اقصی نقاط کشور است. این افراد نقش ملموسی در خدمات‌دهی به مردم خواهند داشت. ضمن تبریک به همه منتخبین شورا‌های اسلامی شهر و روستا از همه آن‌ها می‌خواهم با انتخاب شهرداران و دهیاران قوی و پرهیز از هرگونه حواشی اقتصادی و سیاسی و با تمرکز بر خدمت‌رسانی خالصانه به مردم دوران جدیدی از مدیریت محلی و شهری را در کشور رقم بزنند.
وی اضافه کرد: همچنین وظیفه دارم به منتخبین میان دوره‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تبریک عرض نمایم. همکاران جدیدمان در مجلس، هم‌سنگران جدید ما در جبهه جهاد و کارآمدی هستند، پیشاپیش حضورشان را خوشامد می‌گوییم.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در پایان با یادآوری بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب درباره مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی پرتلاش، پرتوان و دنباله‌کار آن، که مدال افتخاری برای همه ما بود، تأکید می‌کنم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مطالبات حضرت ایشان از سوی نمایندگان صورت گرفته است و موضوعات مربوط به مراقبت فردی و جمعی جهت اجتناب از آسیب‌های مجلس و ایجاد بستر لازم برای زیست مومنانه نمایندگان انقلابی در گفتار و عمل در دوره نمایندگی، رعایت اولویت‌های تقنینی کشور، کیفی کردن قوانین، حل معضل تراکم قوانین و همچنین در بین مردم بودن در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم با همراهی همه نمایندگان محترم در این زمینه کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم و برخی مطالبات چندین ساله ایشان را به سرانجام برسانیم.
آقای قالیباف افزود: ان‌شاء الله در مجلس، دولت جدید و مدیریت‌های محلی و شهری جدید بتوانیم با عقلانیت انقلابی و تلاشی مضاعف، روحی تازه به کالبد ساختار مدیریتی کشور بدمیم و مردم را به داشتن یک زندگی خوب توأم با آسایش و آرامش امیدوار کنیم.