دین می‌تواند تمام شئون زندگی انسان را اداره کند

Views: 22

رئیس جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: خورشید تابناک مردمسالاری دینی بیش از ۴۰ سال دراین سرزمین باهدایت امام و همت والای مردم بزرگ ایران طلوع کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در سخنانی افزود: شرط ادب و احترام در دریافت حکم تنفیذ از دست رهبری معظم انقلاب این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لیکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.
وی اضافه کرد: شاکرم به درگاه خداوند متعال به پاس نعمت‌های بیکرانش و سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت‌های بسیارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی را به جا می‌آورم.
آقای رئیسی گفت: خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین طلوع کرد با هدایت امام بزرگوار و عظیم الشان مان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس.
وی افزود: مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد و در این مدل حکمرانی نو، امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه، به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت و تمام شئون انسان را اداره کند.
آقای رئیسی گفت: در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت، استقلال در کنار آزادی، در هم آمیخت و این در هم آمیختگی برای جامعه اسلامی ما و عالم مدل نوینی از حکمرانی را عرضه کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولتمردان و مسئولان و مردم عزیز در این ۴۰ سال در جهت تحقق مردم سالاری بسیار تلاش کردند افزود: در این ۴۰ سال آنجایی که توجه به رهنمود‌های امام و رهبری و سیاست‌های نظام شد، حوزه پیشرفت، اقتدار و ارتقا بود و آنجایی که به رهنمود‌های امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی بی توجهی یا کم توجهی شد، آنجا حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله مندی‌های مردم بود.