لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با حملات سایبری دشمن

Visits: 10

کارشناس ارشد فضای مجازی؛ تقویت زیرساخت‌های کشور را برای مقابله با حملات سایبری دشمن ضروری دانست.


به گزارش روابط عمومی آقای لطف الله سیاهکلی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص حمله اخیر سایبری به شبکه هوشمند توزیع سوخت کشور گفت: حملات سایبری در دنیا مسبوق به سابقه است و معمولا برخی کشور‌ها بر اساس منافع و شیوه رفتارشان با کشور‌هایی که حس می‌کنند دشمن، رقیب یا در تقابل اند به آنان حمله سایبری می‌کنند.
وی افزود: این شیوه‌ای متداول در عصر کنونی است و حمله سایبری به آمریکا، روسیه و برخی کشور‌های اروپایی و آسیایی هم سابقه دارد و در ایران هم با این حملات مواجه شدیم و موضوع جدیدی نیست.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان با حمله سایبری علیه کشورمان، برخی اقدامات را انجام دادند، اما چون زیرساخت خوبی داریم، کمتر آسیب دیدیم با این حال، برخی مواقع نیز خسارت‌هایی وارد شده است.
آقای سیاهکلی تصریح کرد: اگر کشوری مانند ایران در چارچوب قواعد آنان که خود را کدخدای دنیا می‌دانند عمل و از آنان تبعیت نکند، خط و مشی مستقلی از قلدران داشته باشد و شیوه جدید حکمرانی اتخاذ کند با حملات بیشتری مواجه می‌شود.
وی افزود: طبیعی است هر کشوری که تفکر دو قطبی و تک قطبی نداشته باشد حتما با حملات بیشتری مواجه می‌شود و ما هم باید بپذیریم که دشمنان با همه قدرت و امکانات شان وارد میدان شدند تا به ما آسیب برسانند.
کارشناس ارشد فضای مجازی تاکید کرد: در این شرایط که کشورمان در معرض حملات سایبری دشمن قرار دارد ما هم باید در این عرصه قدرتمند‌تر باشیم و زیر ساخت‌های مان را تقویت و مصون کنیم تا بتوانیم عکس العمل مناسب و به هنگام داشته باشیم.
آقای سیاهکلی گفت: ایران در ردیف کشور‌هایی است که با اعمال توطئه‌های مختلف به آن حمله می‌کنند پس حفظ آمادگی مستمر برای مقابله با این حملات، ضروری است.