انتقاد مهدی چمران از سازمان برنامه و بودجه

Visits: 30

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه کشور به علت حذف بودجه‌های مرتبط با امور شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ کشور گفت: این کار در عمل موجب غیرفعال شدن شهرداری‌ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی چمران در سخنان پیش از دستور خود در صحن شورا افزود: این همه از الودگی هوا، نیاز تهران به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو و بودجه مورد نیاز برای تامین ان‌ها و کاهش ترافیک می‌گوییم، اما مسئولان سازمان برنامه بودجه که از دوستان ما نیز هستند، همه بخش‌های بودجه‌ای مرتبط به شهرداری تهران و دیگر کلانشهر‌ها را در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف می‌کنند.
وی گفت: تلاش شهرداری‌ها همواره در جهت ایجاد رضایت در مردم است و اگر بودجه سال اینده اصلاح نشود، موجب نارضایتی مردم خواهد شد، زیرا این رویه باعث می‌شود شهرداری نتواند کارش را به خوبی و درستی انجام دهد.
چمران با تاکید بر اینکه اگر این بودجه پیشنهادی اصلاح نشود وضع الودگی هوا و ترافیک سنگین فعلی بسیار بدتر خواهد شد، افزود: از اقای زاکانی می‌خواهیم به میدان بیاید، زیرا تنها با رفتن به هیات دولت و نشستن در جلسه فایده ندارد البته گفته شده است شهردار تهران در جلسه هیات دولت موضوع را مطرح و انتقاد کرده و وزیر کشور هم قول پیگیری داده است.