با حضور وزیر ارتباطات در مراسم آغاز پروژه فیبر نوری؛ تست سرعت چند صد مگابیتی کلان‌پروژه فیبر نوری انجام شد

Visits: 30

همزمان با ولادت امام علی علیه السلام، اجرای پروژه ملی شبکه فیبر نوری خانگی و کسب و کارها با هدف توسعه ارتباطات ثابت و افزایش سرعت اینترنت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز و در آستانه شب ولادت حضرت علی علیه السلام با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیران اپراتورهای ثابت و همراه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و جمعی از معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کلان‌ پروژه شبکه فیبر نوری جهت توسعه ارتباطات ثابت خانگی و کسب و کارها و افزایش سرعت اینترنت آغاز شد.
بر اساس این گزارش قرار است تا پایان دولت سیزدهم تعداد ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری به کاربران واگذار شود.
امروز در این مراسم به صورت نمادین کار واگذاری ۵۰۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری(fttx) از شهرهای مشهد و قم آغاز شد.
با انجام تست سرعت چند صد مگابیتی بر ثانیه و بیشتر از آن برای این فناوری در این مراسم نشان داد که با واگذاری تدریجی پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، مردم شاهد تحول نوینی در سرعت اینترنت ثابت خواهند بود