۱۶ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

Visits: 25

همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ۱۸ اسفند فرایند‌های اعطای مجوز به متقاضیان را الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در فاصله ۱۶ روزه تا اجرای این طرح، رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: هم اکنون صدور مجوز‌های کسب و کار براساس سلیقه مأمورانی است که برای تأیید به محل کسب و کار متقاضی اعزام می‌شوند و ایراداتی را وارد می‌کنند که این ایرادات مانع از صدور مجوز می‌شود.
آقای امیر سیاح افزود: همه دستگاه‌هایی که مجوز می‌دهند باید به صورت شفاف تمام شرایط را در درگاه ملی مجوز‌ها قرار دهند و خارج از آن چیزی از متقاضی نخواهند تا متقاضی در همان ابتدا بداند که آیا شرایط دریافت یک مجوز را دارد یا خیر.
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: برخی وزارتخانه‌ها چندین مرکز صدور مجوز دارند به طور مثال وزارت اقتصاد هم از طریق گمرک مجوز می‌دهد، هم از طریق بورس و هم از طریق سازمان امور مالیاتی، چندین مجوز با مقررات خاص و مختلف اعطا می‌کند.
سیاح افزود: همچنین وزارت راه و شهرسازی هم در بخش مسکن و هم در بخش‌هایی نظیر حمل و نقل و هواپیمایی مجوز‌هایی را با مقررات مخصوص به خود اعطا می‌کند، و ما تلاش کردیم تعداد دستگاه‌های صادر کننده مجوز را در درگاه ملی مجوز‌ها کاهش دهیم و همه زیرمجموعه‌های دستگاه‌ها به درگاه تخصصی وزارتخانه خود متصل شوند.
رضا فاطمی امین وزیر صمت هم با بیان اینکه غیرحضوری شدن اعطای مجوز‌ها در این وزارتخانه حتما اجرایی می‌شود گفت: طرح غیرحضوری کردن صدور مجوز‌های این وزارتخانه تا ۱۸ اسفند اجرایی می‌شود.