رئیسی: رفع فقر مطلق اولویت دولت است

Views: 17

رئیس جمهور گفت: اعتماد مردم به کمیته امداد افزایش یافته است و همه باید برای اجرای عدالت اقتصادی بکوشند تا شاهد رفع فقر باشیم.

به گزارش روابط عمومی کانون خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی در مراسم رونمایی از دستاورد‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور بر اساس جهش رونق مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش‌های مختلف با ا‌ولویت خانواده‌های نیازمند و محروم، ساخت مسکن را انجام دهد و این کار بر اساس قانون مصوب تأمین مسکن برای نیازمندان، با همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط انجام شود.
رئیسی ادامه داد: پنل‌های خورشیدی در روستای ملاعلی سیستان و بلوچستان امروز افتتاح شد. بنده در سفر به این استان، دیدم که اقدام خوب و ارزشمندی انجام شده است.
رئیس جمهور گفت: خودکفایی خانواده‌ها مهم است و رهبری بر موضوع توانمندسازی با حفظ کرامت محرومان تأکید دارند و افراد باید خودشان مولد باشند.
رئیسی افزود: کمیته امداد، شجره طیبه‌ای است که امام راحل، آن را ایجاد کردند و چهر ه‌های خیر، کار را با اخلاص دنبال کردند. بیشترین اعتماد را رهبر انقلاب و عموم مردم به این نهاد دارند. اعتماد مردم به آن نیز کاهش نداشته و افزایش داشته است.
سید ابراهیم رئیسی با اشاره به موضوع فقرزدایی در کشور گفت: نهاد‌ها برای رفع فقر مطلق، هماهنگ باشند و در این راستا اقدام کنند. زمانی که در مشهد بودم، دیدم که بیشترین خیریه‌ها در مشهد و خراسان هستند.
رئیس جمهور افزود: یک لحظه و یک شب، نباید از حال فقرا غفلت شود. اولویت ما ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور است و به آقای بختیاری اعلام کردم در رفع فقر مطلق اقدام کنید.
دکتر رئیسی، گفت: به‌عنوان یک طلبه نمی‌توانم ببینم که مردم مشکل دارند. از کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، خیریه‌ها و وزیر رفاه می‌خواهم که رفع فقر مطلق در اولویت باشد و این مشکل را رفع کنیم؛ این فقط با طراحی و کار جهادی انجام می‌شود. از استانداران و همه بخش‌های کمیته امداد در سراسر کشور می‌خواهم از همین امروز اقدام کنند.