تسریع ابلاغ کارمزد خدمات ،مطالبه جدی دفاتر پیشخوان دولت است

Visits: 658

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری پیشخوان دولت، دبیرکل کانون در همایش نقش دفاتر پیشخوان در تحقق دولت الکترونیک و بررسی مشکلات این حوزه ضمن قدردانی و تشکر ویژه از حضور جناب آقای دکتر حسینی معاون محترم پارلمانی رییس جمهور ، دکتر فرخی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سازمان تنظیم و سازمان اداری و استخدامی با تشریح فعالیت‌های دفاتر پیشخوان دولت گفت: فعالیت‌های این دفاتر در راستای اهداف دولت الکترونیک است.
علی فلاح اظهار کرد: دفاتر پیشخوان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و تا کنون برای پیشبرد فعالیت این دفاتر از هیچ کمک دولتی استفاده نشده است و خوشبختانه امروز ساختاری ایجاد شده که 16 هزار دفتر پیشخوان در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و به مردم خدمات می‌دهند.
وی ادامه داد: توسعه خدمات ما با رشد حدود 135 درصدی از سال 92 تا امروز همراه بوده و به طور متوسط در هر شهرستان پنج دفتر و در هر روستا یک دفتر پیشخوان دولت فعال هستند.
وی با اشاره به اشتغال زایی توسط دفاتر پیشخوان دولت گفت: حدود 70 هزار نفر در بخش‌های مختلف دفاتر مشغول به کار هستند.
فلاح همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف دیگری مانند همراه اول و ثبت احوال در کشور در زمینه‌هایی خدمات می‌دهند به فعالیت بخش‌هایی همراستا با دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: دفاتر پلیس+10 و تامین اجتماعی به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و این یکی از دغدغه‌های جدی دفاتر ما است. در چنین شرایطی مردم برای انجام کارهایشان با چند تابلوی مختلف مواجه می‌شوند که این مسئله چندان مناسب نیست.
دبیرکل کانون پیشخوان دولت با تأکید بر ضرورت رقابت های سالم بین بخش‌های دولتی و غیر دولتی گفت: باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت‌های این بخش در کشور توجه شود.
دبیرکل کانون پیشخوان دولت با تاکید بر به روز بودن دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: ما به صورت بسته عمل نخواهیم کرد و سعی می‌کنیم خود را به تکنولوژی روز در راستای اهداف دولت الکترونیک مجهز کنیم و در این راه مسئولان زیادی به ما کمک کردند و باید رفاقت جایگزین رقابت شود.
وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان می دانند در خدمت رسانی و امانت داری اطلاعات مردم وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارند و باید با اقدامات خود زمینه دسترسی سهل و سریع مردم به خدمات متنوع و متعدد را فراهم کنند اما در این راستا نیازمند تعامل دستگاه ها و پشتیبانی بیشتر دولت هستیم .
فلاح گفت: همانطور که جناب دکتر حسینی اعلام کردند :‌دولت الکترونیک باعث شفافیت و توزیع برابر فرصت ها بین آحاد مردم می شود و از رانت و برخورداری عده خاص و نورچشمی جلوگیری می کند و افرادی که در اقصی نقاط کشور زندگی می کنند نیز می توانند از خدمات و فرصتها استفاده کنند و طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند بنابراین این حوزه نباید به دلیل سنگ اندازی عده ای از پیشرفت و خدمت رسانی بهینه عقب بماند .
وی بیان کرد: از وزیر ارتباطات و مسئولان سازمان تنظیم مقررات درخواست دارم نسبت به مشکلات شبکه دفاتر پیشخوان دولت اهتمام ویژه ای را بکار ببندند تا قشر زحمت کش و بی ادعای دفاتر در سراسر کشور که با وجود مشکلات عدیده مالی و اداری همواره خود را همراه دولت ها در ادوار مختلف دانسته اند ناامید نشوند .
فلاح گفت : از دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم نسبت به تصویب قانون دفاتر پیشخوان دولت که سالهاست مغفول مانده اقدام لازم را انجام دهند تا دفاتر به وجاهت قانونی لازم رسیده و در آرامش و اطمینان خاطر بیشتر انجام وظیفه نمایند .
در این مراسم تعدادی از صاحبان دفاتر پیشخوان دولت مطالبات، مشکلات و دغدغه های خود را بیان کرده و معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور و مسئولان سازمان تنظیم مقررات ضمن شنیدن این سخنان، قول دادند که موارد مطرح شده را از طریق مسئولان ذی‌ربط پیگیری خواهند کرد.

تاکید به تسریع در ابلاغ کارمزد مناسب برای دفاتر پیشخوان دولت بعد از گذشت دو سال یکی از مطالبات جدی دفاتر و نمایندگان آنها در این جلسه بود.

روابط عمومی کانون کشوری پیشخوان دولت