برای مکاتبه با دستگاههای اجرایی به دفاتر مراجعه کنید

Visits: 499

دبیر کل شبکه دفاتر پیشخوان دولت: مردم می‌توانند به جای مراجعه به دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه دفاتر پیشخوان مکاتبات خود را ارسال و پیگیری کنند.

علی فلاح در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‎؛ گفت: سیستم مکاتبات دولت به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه دولت الکترونیک و حذف کاغذ که از ۴ سال پیش تاکنون مورد تاکید رئیس جمهور بوده به صورت یک طرح مشترک با نهاد ریاست جمهوری به مرحله اجرا درآمده است.
وی گفت: البته شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا در این باره و همچنین بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور این تکلیف را ایجاد کرد تا مردم به جای مراجعه به دستگاه‌های اجرایی بتوانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت، مکاتبات خود را به دستگاه‌های اجرایی کشور ارسال کنند.
فلاح اضافه کرد: خوشبختانه این فرآیند به سرانجام رسیده است و دفاتر پیشخوان در ۱۵۰۰ نقطه در مرحله اول و همچنین دفاتر دیگر در مرحله بعد می‌توانند این خدمات را به مردم ارائه کنند.
فلاح گفت: همه مکاتباتی که از شبکه دفاتر پیشخوان انجام می‌شود قابلیت پیگیری تا مقصد و روی میز کارشناس را دارد و رو دستگاه‌های نظارتی نیز می‌توانند وضع پاسخ دهی به مخاطبان (مردم) را پس از ارسال درخواست تا یک بازه زمانی مشخص پیگیری کنند.
دبیر کل دفاتر پیشخوان دولت درباره امنیت مکاتبات اداری افزود: به طور حتم یکی از موضوع‌هایی که در این باره با حساسیت زیادی دنبال شد و بخش‌های فنی شبکه دفاتر پیشخوان درگیر آن بودند؛ بحث تامین امنیت مبادله اطلاعات در این حوزه بود و این اطلاعات به هیچ وجه بر بستر اینترنت قرار نمی‌گیرد و دستورالعمل‌های ایمنی محکمی برای آن تدوین شده است.
فلاح درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان نیز گفت: برای جلوگیری از حضور پرتعداد مردم در دفاتر با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه کاربردی قابل نصب بر روی تلفن همراه موسوم به پیشخوان دولت همراه ۳ آماده شده است.
در این برنامه کاربردی مردم می‌توانند اطلاعات کاملی از خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان شامل نوبت دهی، نرخ خدمات و بحث شکایات و نظرسنجی را مشاهده و انتخاب کنند.
وی گفت: با استفاده از این برنامه کاربردی، افراد پیش از مراجعه به دفاتر می‌توانند نوبت گیری کنند.
روابط عمومی کانون دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی کشور