Views: 185

فراخوان فعالیت 15 دفتر پیشخوان دولت دوستدار اتیسم
چند سالی است که زمزمه‌های “در خود ماندگی” یا “اتیسم” به عنوان نوعی اختلال رشدی با رفتار یا کلام غیرطبیعی در کودکان، در جامعه ما شناخته شده؛ اختلالی که در گذشته نه می‌شناختیمش و نه اطلاعاتی درباره‌اش داشتیم، اما حالا آن را اختلالی می‌دانیم که درمان‌پذیر بوده و مبتلایانش آموزش‌پذیرند…
به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت، اتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه‌سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. به کسانی که این اختلال را دارند اتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود. هرچند که سال‌هاست سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی و اخیراً هم وزارت بهداشت در این حوزه گام برداشته و اقداماتی را انجام داده‌اند، اما هنوز هم مبتلایان به اتیسم و خانواده‌هایشان با چالش‌ها و دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری مواجهند؛ بر همین اساس کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در نظر دارد دوره های هم اندیشی و اموزشی با عنوان «بررسی مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های اوتیسم و ارائه راهکارها» با حضور نمایندگانی از انجمن اتیسم ایران، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار کند و علاوه بر طرح مساله درباره مشکلات مبتلایان به اتیسم و خانواده‌هایشان، جزییات اقدامات و راهکارهای چهار ضلع اصلی ارایه خدمات به اتیسم در کشور را از طریق دفاتر پیشخوان دولت بررسی کند . بر همین اساس از دفاتر پیشخوان دولت شهر تهران که دارای شرایط ذیل برای خدمت رسانی به بیماران اتیسم هستند دعوت می شود.

1.جای پارک مناسب مقابل دفتر

2.تنظیم نور سالن

3.ارائه خدمات به خانواده های مذبور در تاریخ های مشخصی در ماه

دفاتر علاقمند خواهشمند است مراتب همکاری خود را بصورت کتبی به ادرسpr@epishkhan.org ایمیل کرده و یا به شماره 66430108-021 فکس نمایند.

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور