باید از رای مردم و انتخابات صیانت کنیم

بازدیدها: 7

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: آنچه برای ما به عنوان نظارت اهمیت دارد این است که ما باید از رای مردم و انتخابات صیانت کنیم و حق مردم را پاس بداریم.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری دفات رپیشخوان دولت به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اقای سیامک ره پیک در نشست ستاد نظارت بر انتخابات این شورا اظهار داشت:همه دوستان در این ایام از از آثار و بزرگی انتخابات گفتند که صحیح است و انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اختیارات این مقام از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین حضور مردم در گزینش فردی که امور اجرایی کشور را بر عهده می‌گیرد اهمیت دارد و آثار آن در همه سطوح نمایان خواهد شد.
وی افزود: لازم است از همه کسانی که در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و خبرگان تلاش کردند تشکر کنم، آنچه برای ما به عنوان نظارت اهمیت دارد این است که ما باید از رای مردم و انتخابات صیانت کنیم و حق مردم را پاس بداریم و تعبیر رهبر انقلاب درباره رای مردم که آن را حق الناس دانستند هدف اصلی ماست.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نباید اجازه دهیم که حتی یک رای ازبین برود و طبعا اگر صحبت‌های شورای نگهبان به صورت منطقی برای مردم تبیین شود یک مشوق برای مشارکت خواهد بود.
اقای ره پیک اضافه کرد:ما در رسیدن به هدف خود که پاسداشت انتخابات و رای مردم است در چارچوب قانون و با رعایت بی طرفی وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اگر کسی قانون را رعایت کند در هر شرایطی دفاع منطقی و درستی از خود خواهد داشت و در جایی که قانون سکوت دارد ایجاد هماهنگی با همه عوامل دخیل در انتخابات رویه مناسبی است.
وی تصریح کرد: ممکن است هر شخصی نظری برای خود داشته باشد، اما قرار گرفتن ما در جایگاه نظارت می‌طلبد که بی طرفانه و طبق قانون سخن بگوییم و عمل کنیم.
اقای ره پیک ادامه داد:ما در رعایت بی طرفی و نحوه رفتار باید به گونه‌ای باشیم که مجریان، نمایندگان کاندیدا‌ها و عموم مردم احساس کنند که این مجموعه اخلاق مدار و رعایت کننده قانون است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه هیات‌های نظارت و مجریان تجربه بالایی در برگزاری انتخابات دارند و تقاضا دارم که همه دانش و سابقه دوستان به کار گرفته شود تا در برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم.
اقای ره پیک خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات گفت:با توجه به تغییر ساعت شروع و پایان انتخابات درخواست داریم که این اعلان اکنون برای مردم حقی ایجاد کرده است و این گونه نباشد که عوامل اجرایی با تاخیر کار را آغاز کنند همچنین در کل کشور دو انتخابات و برخی حوزه‌ها سه الی چهار انتخابات انجام می‌شود، اما تاکید شده که انتخابات ریاست جمهوری به نحوی باشد که اگر در بخشی اخلال پیش آمد در آن تأثیری ایجاد نشود.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد:تمهیدات خوبی برای تعرفه‌های رای پیش بینی شده، اما کافی نیست و باید مراقبت دقیق و مستمر صورت گیرد تا اینگونه نشود که رای دهندگان از حق خود محروم شوند و یکی از مبانی مشارکت این است که حق مردم ضایع نشود.
وی گفت: ممکن است رای گیری در برخی استان‌ها قبل از ساعت پایانی به اتمام برسد و ممکن است برخی بخواهند مشارکت انجام دهند و به دلیل پایان وقت نتوانند بنابراین باید به حق افراد توجه شود.
آقای ره پیک تصریح کرد:در بخش شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه باید دقت بالایی صورت گیرد که نتیجه رای مردم در آن متجلی شود همچنین مشخص نیست که انتخابات یک مرحله‌ای است یا دو مرحله‌ای بنابراین دوستان ناظر آمادگی لازم را داشته باشند.