دولت ۱۵ آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس می‌کند

Visits: 21

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در زمان قانونی مقرر یعنی ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون آقای محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با  خبرگزاری صدا و سیما؛ در خصوص نشست شب گذشته این کمیسیون با رئیس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در این نشست ۲ موضوع؛ اصلاح احکام بودجه ۱۴۰۱ و همچنین نحوه بررسی بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: ما با دولت پیشین به توافق نرسیدیم، اما در توافق با دولت جدید مقرر شد؛ بودجه ۱۴۰۱ با هماهنگی دولت و مجلس و با اعمال اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همچنین در راستای هماهنگی دولت و مجلس مقرر شد تا پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و بررسی آن در کمیسیون‌های مختلف در بازه زمانی مشخص، کلیات آن «قبل از بررسی در کمیسیون تلفیق» در صحن بررسی و در صورت تصویب به کمیسیون تلفیق و در صورت عدم تصویب به دولت ارجاع شود.
پورابراهیمی افزود: این موضوع نیاز به اصلاح آیین نامه و رای نمایندگان دارد که البته طرح آن در کمیسیون آیین نامه داخلی در حال نهایی شدن است و به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.