امت اسلامی حق ندارد دچار توقف شود

Views: 12

رئیس جمهور گفت: از عناصر مهم امت اسلامی هدف مشترک، حرکت و پویایی است، امت اسلامی هیچ زمانی حق ندارد دچار ایستایی و توقف شود.

به گزارش روابط عمومی کانون  به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: زندگی باید ربانی شود یعنی هم نهاد خانواده و هم زندگی فردی همه جلوه رب باشند.
آقای رئیسی گفت: آنچه از امت برداشت می‌کنیم، حرکت و مقتدای امت و مقتدای ما رسول خداست.
رئیس جمهور افزود: همواره باید به ۴ عنصر مهم امت توجه کنیم، امت اسلامی باید به مقتدا نگاه واحد کند و مقصد واحد امت، آزادی امت از نظام سلطه است
آقای رئیسی ادامه داد: بعد از دو قطبی شدن جهان پس از جنگ جهانی دوم و پس از تک قطبی شدن جهان بعد از فروپاشی شوروی؛ نظام سلطه تنها یک قدرت در مقابل خود می‌دید و آن اسلام بود و به اشکال مختلف تلاش کرد که این قدرت را که همان اسلام است از کارایی بیاندازد.
رئیس جمهور گفت: تهدیدات مختلفی وجود داشت، از تشکیل گروه‌های تکفیری در بین مسلمانان تا دادن اسلحه و پول به دست آن‌ها برای هشدار و قتل و غارت امت اسلامی و شبهه افکنی؛ جریان رسانه‌ای دشمن و امپراطوری خبری آن‌ها با شبهه افکنی همراه بود.
آقای رئیسی افزود: اختلاف انداختن بین امت اسلامی یکی از دیگر شیوه‌های آن‌ها بود، به کار گماردن دولت‌های سست عنصر و کسانی که به دنبال منافع خودشان باشند و فقط به خودشان بیاندیشند و به فکر نظام اسلامی نباشند.