ورود امیکرون به تهران قطعی است

Views: 4

استاندار تهران: ورود سوش جدید ویروس کرونا به کشور و تهران قطعی است.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن منصوری در جلسه ستاد کرونای استان تهران گفت: مقابله با بیماری کرونا موضوع اول کشور است و نباید از دستور کار خارج شود و باید جلسه ستاد کرونا هم مرتب برگزار شود همان طوری که نشست ستاد ملی کرونا با حضور شخص رئیس جمهور به صورت مرتب برگزار می‌شود.
وی گفت: آنچه امروز نگرانی ما است بحث ورود سویه امیکرون به کشور است که تعداد آن را هنوز نمی‌دانیم، اما حداقل یک مورد قطعی است.
منصوری افزود: با توجه به سرعت انتشار آن ما نیاز داریم رزمایشی برای پیشگیری برگزار کنیم و باید شرایط ویژه‌ای داشته باشیم.
وی گفت: اکنون شرایط کشور تقریبا آبی است و اگر با همین روال پیش می‌رفت شهر‌های زرد ما نیز آبی می‌شد، اما اکنون که سوش جدید وارد شده باید طی دو سه هفته آینده دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی هرچه بیشتر باید رعایت شود و باید برای مبارزه با این سوش جدید تدابیری را اتخاذ و ابلاغ کنیم.
منصوری گفت: ضروری است که یک کارگروه فوری تشکیل شود و درباره جزئیات تصمیم گیری کنند که مثلا فعالیت مدارس یا دانشگاه‌ها به چه صورت باشد یا در بحث اصناف هم تمهیدات جدیدی اندیشه شود، این دستورالعمل باید سریع تهیه و ابلاغ و هماهنگی‌های لازم نیز انجام شود.
وی افزود: باید اطلاع رسانی نیز صورت گیرد به هر حال اگر این سویه جدید مدیریت نشود ممکن است بین خانواده‌ها صدمات غیرقابل جبرانی پیش بیاید و شب یلدا نیز در این دوره زمانی فوق حساس است.
استاندار تهران در ادامه به مسئله واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون مجدد باید بازخوانی و سرپا نگهداشته شود و تزریق دوز سوم واکسن نیز در شرایط فعلی موثرترین کار است.

 اگر دورهمی شب یلدا کنترل نشود آسیب می‌خوریم 

استاندار تهران گفت: اگر تجمع‌های شب یلدا مدیریت نشود قطعا با سویه جدید کرونا ویروس و خسارت جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد.
محسن منصوری در ادامه افزود: در بحث کرونا همه دستگاه‌های درگیر عملکرد قابل قبولی داشتند که مصداق آن را می‌توان کاهش میزان فوتی‌ها در سطح استان تهران دانست که هم اکنون به متوسط روزانه ۱۰ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه باید آرایش دستگاه‌ها را در برابر این سویه جدید تغییر دهیم گفت: با توجه به سرعت انتشاری که سویه جدید امیکرون دارد یک رزمایش مجدد در هفته آینده داریم و باید آرایش دستگاه‌ها را تغییر دهیم.
استاندار تهران افزود: آمار‌ها در مجموعه آموزش و پرورش کاهش بسیاری داشته و باید این دستاورد‌ها را قدر بدانیم. باید از تجربه گذشته استفاده کنیم و برخورد فعال با این مسئله داشته باشیم، بی تردید هر دستورالعمل و بخشنامه‌ای که نیاز است تا در مبارزه و مقابله بهتر با این سویه تدوین شود باید هر چه زودتر این کار انجام شود.
وی گفت: در همین راستا کارگروهی به شکل فوری تشکیل خواهد شد.
منصوری با بیان اینکه باید تصمیمات جدیدی گرفته شود، افزود: مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، تالار‌ها و رستوران‌ها باید مورد بررسی قرار گیرند. به هیچ وجه تمایل نداریم ساعات کار یک رستوران را کاهش دهیم، اما ماموریت داریم به نفع سلامت و جان افراد رای دهیم.

 کاهش فوتی‌های کرونا به ۱۰ نفر 

استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است.
آقای منصوری در ادامه افزود: ابتلای دانش آموزان هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

استاندار تهران در جمع خبرنگاران

 فرودگاه امام خمینی (ره) نیازمند توجه ویژه برای مقابله با کروناست 

استاندار تهران گفت: برای مقابله با شیوع سویه جدید ویروس کرونا فرودگاه امام خمینی (ره) نیازمند توجه ویژه است.
محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه تهران شاهد تمرکز جمعیت و تکثر ترددهاست، گفت: باید دستورالعمل‌های لازم سریعا تهیه و ابلاغ شود تا به مدیریت بیماری کمک کند، بی تردید شب یلدا یک گلوگاه مهم قلمداد می‌شود.
وی گفت: باید تدبیر جدی کنیم و تا فردا فرصت داریم این موضوع را اطلاع رسانی کنیم، اگر دورهمی‌های این شب مدیریت نشود ممکن است خسارت جبران ناپذیری اتفاق بیفتد و در حوزه بیماری کرونا آسیب می‌خوریم.
استاندار تهران با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) نیز نیازمند توجه ویژه است، گفت: فرمانداران باید در خصوص بازخوانی و سرپا نگه داشتن مراکز تجمیعی واکسیناسیون به صورت جدی اقدام کنند و تزریق دز سوم فعلا موثرترین راه برای مقابله با این بیماری است.
استاندار تهران افزود: درباره شکل مواجهه با سویه جدید باید از روش‌های تلفیقی استفاده کنیم که در این راستا باید از بستری در منزل شروع کنیم و تا بستری در بیمارستان‌ها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.