دولت باید بدون آسیب به زندگی مردم ارز ترجیحی را حذف کند

Visits: 13

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱: دولت هنوز نتوانسته به مجلس ثابت کند که بدون آسیب به زندگی مردم، می‌تواند ارز ترجیحی را حذف کند.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید رضاحاجی بابایی با اشاره به جلسات روز‌های اخیر کمیسیون تلفیق با مقامات و مسئولان دولتی در خصوص نحوه حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده، تصریح کرد: خط قرمز مجلس معیشت مردم است و از دولت خواسته‌ایم درباره ارز ترجیحی به مجلس گزارش بدهد.
وی افزود: در این زمینه دولت باید چند نکته را رعایت کند؛ اول اینکه برای مجلس کاملا محرز شود که دولت قدرت اجرای این برنامه را دارد و دوم اینکه که در اجرا، به مردم آسیب نمی‌رسد.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باید ارز ترجیحی روزی حذف شود، از طرفی وضع معیشت مردم خوب نیست و دچار بیماری معیشتی هستیم، این‌ها واضح است و لذا کسی نباید این دو مسئله را توضیح دهد، اما دولت باید بگوید آیا می‌تواند عمل جراحی را به نحوی انجام دهد که این بیمار رو به بهبود برود و به کما نرود یا نه؟ دولت هنوز نتوانسته این را به مجلس ثابت کند.
حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اگر به این نتیجه برسیم که دولت قادر است بدون آسیب زدن به زندگی مردم این گام را بردارد، مجلس حتما کمک می‌کند، اما اگر جز این باشد خیر.