حذف محدودیت سفر به کشور‌های همسایه

Visits: 20

وزیر کشور از حذف محدودیت سفر به کشور‌های همسایه و بررسی بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت با کشور‌های همسایه به حالت قبل برگشته است و افراد که با داشتن تست‌های پی سی آر منفی، می‌توانند وارد کشور شوند.
وی با بیان اینکه محدودیت تردد به کشور‌های همسایه حذف شده است، گفت: برای مسافران برخی کشور‌ها که از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آن کشور‌ها کنترل شده بود نیز محدودیت‌ها برداشته شده است، اما محدودیت‌های کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است.
وزیر کشور افزود: محدودیت‌های سایر کشور‌ها در حال بررسی است و البته کشور‌هایی که افزایش شیوع سویه امیکرون در آن‌ها روی بدهد ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.
وی گفت: تردد در مرز‌های زمینی تنها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی؛ امکان پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرز‌ها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.
وحیدی درباره موضوع بازگشایی مدارس نیز گفت: درصد بالایی از دانش آموزان مدارس دز اول و دوم واکسن را دریافت کردند و مانعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و همانطور که پیشتر تصمیم گرفته شده است به صورت قاطع باید بازگشایی مدارس انجام شود.
وی درباره برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز گفت: منعی برای برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد، البته باید کار با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.
وزیر کشور افزود: باید بازگشایی کلاس‌ها در وزارت علوم به ویژه در سطوح تکمیلی و همچنین برای برقراری جلسات رساله‌ها و پایان نامه‌ها انجام شود.
وی گفت: هنوز نیازی برای تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال مشخص نشده است و سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه‌ای در این زمینه ندارد؛ البته موضوع در وزارت بهداشت نیز در حال بررسی است؛ اما تاکنون ضرورت تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال مشخص نشده است و بازگشایی مدارس ابتدایی نیز منعی ندارد.

 وارد مرحله چهارم محدودیت‌های هوشمند شده ایم 

وزیر کشور گفت: وارد مرحله چهارم محدودیت‌های هوشمند شده ایم و مقرر شده است هر هفته یک فاز به اجرای محدودیت‌ها اضافه شود.
آقای احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا درباره اجرایی شدن فاز‌های مختلف طرح مدیریت هوشمند کرونا افزود: هم اکنون وارد مرحله چهارم محدودیت‌های هوشمند شده ایم و مقرر شده است هر هفته یک فاز به اجرای محدودیت‌ها اضافه شود.
وی با بیان اینکه با ناقض این طرح، توسط مسئولان ذیربط برخورد می‌شود، گفت: ناقضان اجرای این طرح در فاز اول کارمندان در وزارتخانه‌ها و ادارات بود که باید این نکته رعایت می‌شد که حتما واکسن می‌زدند و در غیر این صورت از حضور کارمندان خاطی در محل کار ممانعت می‌شد و اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شد و برای آن‌ها مرخصی بدون حقوق اعمال می‌شد.
وزیر کشور افزود: در فاز بعدی نیز حمل و نقل درون و برون شهری مد نظر قرار گرفت که رانندگانی که واکسن نزده بودند برای آن‌ها پیامک ارسال شد که اگر در طول مدت زمان مشخص شده برای این کار اقدام به تزریق واکسن نکنند برابر قانون به خدماتی که پیش از این به آن اشتغال داشتند، نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.