وزیر ارتباطات: دولت به دنبال محدود کردن اینترنت نیست

Visits: 17

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت سیزدهم به هیچ وجه به دنبال اعمال محدودیت و مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح هایی نیست که در فضای مجازی می‌گویند.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آقای عیسی زارع پور افزود: اعتقاد و باور داریم که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند مملکت را نجات دهد و بستر همه این‌ها یک شبکه پرسرعت است.
وی با اشاره به اینکه ما همه تلاشمان را می‌کنیم که یک شبکه پر سرعت و با کیفیت برای همه مردم ایجاد کنیم، افزود: اصلاً یکی از بال‌های مهم شبکه ملی اطلاعات همین و روند ما تغییر ویژه‌ای نکرده است، اما در حوزه ارتباطات ثابت مشکل جدی داریم.
آقای زارع پور گفت:ما در این حوزه دچار اشباع شده ایم و شبکه انتقال شرکت مخابرات ایران که توسعه دهنده است و ۷۰ درصد ترافیک اپراتور‌های سیار از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل و خود مخابرات را تأمین می‌کنند به دلیل نبود سرمایه گذاری در ۱۰ سال گذشته اشباع شده است و ما به سرعت شرایطی را فراهم می‌کنیم که بخشی از مشکلات حل شود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه دولت سیزدهم به هیچ وجه به دنبال اعمال محدودیت و مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح‌هایی که در فضای مجازی می‌گویند نیست و ما به فضای مجازی نگاهی کاملاً فرصت محور داریم.
وی گفت: فضای مجازی تهدیداتی دارد که باید قانونگذار چارچوب‌هایی برایش تعیین کند و ما هم بر اساس همین چارچوب‌ها، موضوع را دنبال می‌کنیم، اما تاکنون در دولت هیچ طرحی مبنی بر محدودیت و مسدود سازی نه مطرح شده و نه قانونی وجود دارد و ما کاملاً در مسیر توسعه شبکه پر سرعت درحال قدم برداشتن هستیم.
آقای زارع پور گفت این مشکلات چند وقت اخیر هم به لطف الهی حل خواهد شد و مردم ما با خیال راحت از نرم افزار‌های کاربردی و ابزار‌های کسب و کار و آموزش در فضای مجازی به راحتی و سرعت بیشتر استفاده خواهند کرد.