معاون امور مجلس رئیس جمهور : ابر پروژه دولت مردمی افزایش سرمایه اجتماعی نظام است

Visits: 234

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت عدالت محور گره گشایی از مشکلات مردم و تسهیل شرایط کسب و کار است، اظهارداشت: اعضای دولت با حضور میدانی شنوای مشکلات مردم، نقطه نظرات و راهکارهای آنان هستند و ابرپروژه ای که دنبال می کند، خدمت به مردم و افزایش رضایتمندی و سرمایه اجتماعی نظام است.

به گزارش روابط عمومی کانون کشوری پیشخوان دولت به نقل از معاونت امور مجلس رییس جمهور، سید محمد حسینی در همایش نقش دفاتر پیشخوان دولت در تحقق دولت الکترونیک با تبریک دهه ولایت و امامت و عید غدیر، به دیدگاه امام علی (ع) در خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی (ع) در فرمان به مالک اشتر می فرمایند اقلیت زیاده طلب و سیری ناپذیری در جامعه هستند که نمی توان رضایت آنان را جلب کرد و در دوران سختی نیز همراه و پشتیبان نخواهند بود، سعی تو در جهت جلب رضایت عموم مردم باشد و دولت با روحیه تحول خواهی و عدالت طلبی برای برون رفت از مشکلات نیازمند همراهی مردم است.
معاون رئیس جمهور با تجلیل از فعالیت ها و خدمات فعالان دولت الکترونیک به مردم، ‌گفت: دفاتر پیشخوان در خدمت به مردم وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارند و با اقدامات خود زمینه دسترسی سهل و سریع مردم به خدمات متنوع و متعدد را فراهم کرده اند و این خدمت و گره گشایی از کار مردم نوعی عبادت محسوب می شود.
حسینی خاطرنشان کرد: این دفاتر مقدمه ای برای تشکیل دولت الکترونیک و در نهایت دولت هوشمند است. از جمله راهکارهای برون رفت مردم از مشکلات دیوان سالاری و بوروکراسی اداری پیچیده،‌ استفاده از ابزارهای الکترونیک، خلاقیت و ابتکارات نوآورانه است و دولت از این گونه اقدامات حمایت و پشتیبانی می کند.
معاون رئیس جمهور افزود: راه اندازی دولت الکترونیک موجب صرفه جویی در هزینه ها، کاهش ترافیک و مانع اتلاف وقت مردم و نیز باعث جلوگیری از مفاسد اداری است.
حسینی گفت: دولت الکترونیک همچنین باعث شفافیت و توزیع برابر فرصت ها بین آحاد مردم می شود و از رانت و برخورداری عده خاص و نورچشمی جلوگیری می کند و افرادی که در اقصی نقاط کشور زندگی می کنند نیز می توانند از خدمات و فرصتها استفاده کنند و طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهارداشت: باید خدمات متعدد و متنوع با استفاده از روش های هوشمند در اختیار مردم قرار بگیرد و با توسعه و تقویت دولت الکترونیک به دولت هوشمند خدمات محور، مسئولیت پذیر، پاسخگو و شفاف برسیم.
حسینی با بیان اینکه با دسترسی به آمار و اطلاعات درست و نظارت کامل می توان برای رفع مشکلات، برنامه ریزی دقیق و موثری داشت، گفت: برخی طرح ها که برای رفع مشکلات ارائه می شود چون از پشتوانه آمار دقیق برخوردار نیست در روند تصویب و اجرا با مشکل مواجه می شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جنگ تمام عیار با دشمن هستیم و دشمنان با توطئه های مختلف نمی خواهند ملت ایران به نظام الگو تبدیل شود،اظهارداشت: برای مقابله با نقشه های دشمنان باید قوی و مقتدر باشیم و با اقدامات پیشگیرانه از دستاوردهای نظام صیانت کنیم و نگذاریم خللی در مسیر خدمت به مردم به وجود آید.
حسینی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور بر استفاده از نظرات کارشناسان و مردم تاکید دارد، گفت: اگر ایده‌ها و پیشنهادات خوبی ارایه شود حتما از آن حمایت می شود، همچنان که در موارد متعدد شاهد اجرایی و عملیاتی شدن راهکارها بوده‌ایم. امروز فرصت مغتنمی است که اصناف و گروه های شغلی مسائل خود را دسته بندی و با راهکارهای مناسب به دولت ارائه دهند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت بی‌وقفه در مسیر کار و تلاش شبانه روزی است تا شرایط کشور و وضعیت زندگی و معیشت مردم بهبود یابد و با اقدامات زیربنایی و اصلاحات اساسی که آغاز کرده است آینده روشنی پیش روی کشور است.
حسینی گفت: دولت بدنبال اقدامات صوری و عوامفریبی نیست بلکه در کنار هزینه های جاری ، افزایش تولید و سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی را پیگیری می کند تا شرایط کشور متحول شود.
معاون رئیس جمهور افزود: در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، اگر دولت بدنبال کارهای نمایشی بود تن به این اقدام بزرگ اقتصادی نمی‌داد اما دولت نشان داد که با احساس مسئولیت، آینده نگری و دغدغه مندی بدنبال حل و فصل ریشه ای و اساسی مشکلات مردم است تا شرایط پایداری بر کشور حاکم شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردم را ولی نعمت خود می داند و مصمم است وعده هایی را که به مردم می دهد، تحقق بخشد و عزم و اراده راسخی برای اجرایی شدن امور وجود دارد و عملیات اجرایی توسط مسئولین مربوطه پیگیری می شود.
حسینی خدمت بی منت و خالصانه را زمینه ساز جلب رضایت عمومی دانست و گفت: اگر بتوان خدمات را به سهولت و در زمان اندکی در اختیار مردم قرار داد بی تردید در افزایش رضایت عمومی موثر است. مقابله با فساد و رانت خواری و اجرای عدالت نیز از دیگر عوامل تقویت اعتماد عمومی است.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت تحول‌گرا و شخص رئیس جمهور در خط مقدم مقابله و برخورد با هرگونه فساد و تخلف هستند و هر گزارشی در این خصوص مطرح شود، بلافاصله دستگاه های نظارتی را مامور می کند تا موضوع را با دقت و سرعت بررسی کنند و اگر اشکال محرز شد با آن برخورد خواهد شد و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی، اظهارداشت: باید شرایط مناسب و مساعدی فراهم شود تا مردم با اطمینان و اعتماد بتوانند سرمایه های خود را در عرصه تولید و اقتصاد وارد کنند.
حسینی گفت: امروز همه باید دست بدست هم داده و ایران عزیز را به جایگاه شایسته و رفیع خود برسانیم.
در این مراسم تعدادی از صاحبان دفاتر پیشخوان دولت در سخنانی مطالبات، مشکلات و دغدغه های خود را بطور صریح و شفاف بیان کردند و معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از شنیدن این سخنان، قول داد که موارد مطرح شده را از طریق مسئولان ذی‌ربط مثل مدیران وزارت ارتباطات پیگیری خواهد کرد.