اولین دور از سفرهای استانی دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد…

Views: 286

اولین دور از سفرهای استانی دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد.

کانون/ به گزارش روابط عمومی کانون روز دوشنبه مورخ 29 مرداد 1402 گردهمایی استانی دفاتر پیشخوان دولت در استان مرکزی برگزار شد.

علی فلاح دبیر کل کانون ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، فرا رسیدن هفته دولت را به کلیه خدمت گزاران دولت تبریک گفت. دبیر کل کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان دولت با تشریح فرآیند پیگیری نرخ خدمات در دفاتر که تاثیر بسزائی در معیشت دفاتر دارد اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر نسبت به تصویب و ابلاغ نرخ ها متناسب با نرخ تورم ستاد تنظیم بازار اقدام نماید.

فلاح گفت: ساختار شبکه دفاتر پیشخوان مبتنی بر سرمایه گذاری جمعی و شکل دهی ساختار اقتصادی هلدینگ شده است تا ضمن کاهش حوزه های تصدی با افزایش خدمات نسبت به تقویت معیشت دفاتر اقدام گردد.

وی با توضیح اینکه در دنیای امروز فضای فیزیکال در کنار فضای دیجیتال موضوعیت دارد، نگاه تک بعدی را آفت تداوم فعالیت دفاتر پیشخوان دولت دانست و با اشاره به زنجیره تامین ایجاد شده ظرفیت های آتی و اجرائی و اقتصادی دفاتر را بر شمرد.

در این گردهمایی حوزه های تخصصی شرکت با بیان تجربیات و اقدامات اجرائی نسبت به تشریح توانمندی ها و زیرساخت های مرتبط با افزایش ضریب فعالیت های دفاتر پیشخوان دولت اقدام نمودند.

این گردهمایی در راستای رسالت کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، برنامه ریزی عمیق در ابعاد مختلف “حقوقی، اقتصادی و معیشتی” برای این جامعه خدوم، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان مرکزی، رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت و فضای مجازی و شبکه دولت، مدیر کل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی استان، رئیس اداره بیمه گری سازمان بیمه سلامت استان، مدیر عامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیر عامل و معاونین شرکت گاز استان مرکزی، دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت، رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان، مدیران ستادی زنجیره تامین خدمات دفاتر پیشخوان در کنار اجتماع حداکثری مدیران دفاتر پیشخوان این استان با هدف ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تشریح اقدامات و برنامه های مجموعه پیشخوان برگزار شد.

نعیمی مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری استان در این مراسم دیدگاه دولت را در مورد دفاتر پیشخوان به عنوان نهادی مردمی عنوان کرد. وی اظهار داشت؛ دفاتر پیشخوان در شرایط بحرانی به عنوان بازوی اجرائی در کنار دولت بوده و بار دولت را سبک کرده اند. این مدیر حوزه فناوری گفت: اعتقاد داریم که دفتر پیشخوان کارکرد بسیار بزرگی در سطح خدمات رسانی و تسهیل گری خدمات  دولت الکترونیک در سطح استان داشته و دارند.

ایشان افزود؛ در جلسات پیشین مقرر شد بسیاری از خدمات که در سطح دستگاه های اجرایی انجام میشود بنا بر هدف تاسیس ایجاد دفاتر پیشخوان و به جهت جلوگیری از موازی کاری در دستگاه های اجرایی و دولتی در دفاتر پیشخوان عملیاتی و اجرا شود.

بعد از آن آقا باقری نایب رئیس کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان و عضو هیئت مدیره، با بیان برخی از فعالیت های پیشخوان که چگونه در کنار دولت بوده و کمک شایانی در ارائه خدمات مطلوب به آحاد جامعه داشته اشاره داشتند. ایشان افزود که عدم ابلاغ نرخ خدمات بعد از چهار سال و با توجه به رشد تورم مشکلات عدیده ای برای دفاتر پیشخوان ایجاد میکند و همچنین به جهت ایجاد شرایط مطلوب تر برای دفاتر استان باید تلاش بیشتر صورت بگیرد.

 

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت- کد خبر  40253001