دفاتر پیشخوان دولت؛ بازوی اجرایی دولت

Visits: 165

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت: دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یک بخش خصوصی بازوی اجرایی دولت است و تلاش می‌کند در فرآیند‌های الکترونیکی به مردم خدمات رسانی کند.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛علی فلاح در  حاشیه رونمایی از سامانه صورت حساب الکترونیکی و فروشگاهی در دفاتر پیشخوان دولت افزود: لازمه این کار ایجاد شفافیت و اتصال به سامانه‌های مختلف از جمله مالیاتی است.
وی گفت: پیش از اتصال به سامانه سازمان مالیاتی، دفاتر پیشخوان باید به صورت سالیانه به ادارات مالیاتی مراجعه و ممیز‌ها فعالیت‌های مالی آن‌ها را بررسی می‌کردند، اما از امروز با ثبت هر خدمت و ارسال فاکتور الکترونیکی به سازمان مالیاتی، ممیز محور بودن فرآیند‌های مالیات ستانی سازمان امور مالیاتی در دفاتر پیشخوان دولت تغییر می‌کند.
وی گفت: به این ترتیب بسیاری از مراجعه‌های غیر ضروری و قضاوت‌های شخصی به فرآیند‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود که عدالت مالیاتی را نیز در پی دارد.
فلاح اضافه کرد: در این رویه جدید علاوه بر صدور فاکتور الکترونیکی برای دفتر پیشخوان دولت؛ این موضوع به صورت پیامکی برای مشتریان نیز براساس شاخص‌های امور مالیاتی ارسال می‌شود.
مراسم رونمایی از سامانه صورت حساب الکترونیکی و فروشگاهی امروز با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد و دفاتر پیشخوان دولت به عنوان پیشگام در امر الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت مالیات که سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شد، اقدام کرد.