تعطیلی ۵ تا ۱۰ درصدی دفاتر پیشخوان دولت

Visits: 497

به گزارش روابط عمومی کانون ؛علی فلاح در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا وسیما، افزود: برای راه اندازی هر کسب و کاری باید ظرفیت‌های آن سنجیده و سپس به ایجاد و توسعه آن اقدام شود تا سرمایه افراد از بین نرود البته میزان و حجم دریافت خدمات در دفاتر نیز در تعطیلی آن‌ها موثر است.

وی در توضیح این مطلب گفت: زمانی که در یک دوره‌ای حجم خدمت زیاد است و در دوره‌ای دیگر با کاهش خدمات مواجه می‌شود اقتصاد آن دفتر تامین نمی‌شود که یکی از دلایل تعطیلی دفاتر پیشخوان است. البته نزدیکی فاصله دفاتر از یکدیگر و تعداد تراکنش‌هایی که به هر دفتر اختصاص می‌یابد موجب بروز مشکلات اقتصادی در آن دفاتر می‌شود و در نهایت موجب رکود کسب وکار و اختلال وتعطیل خواهد شد.
دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: البته در این زمینه بار‌ها به متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان توصیه شده و با همکارانمان در سازمان تنظیم مقررات رادیویی بحث شده است که باید بر اساس ظرفیت بندی موجود دفاتر توسعه یابند تا مردم در ورود به این حوزه و کسب وکار دچار ضرر و زیان نشوند.
صدوز شناسنامه المثنی در دفاتر پیشخوان دولت
آقای فلاح درادامه درباره صدور المثنی کارت ملی هوشمند در دفاترپیشخوان دولت گفت: با همکاری سازمان ثبت احوال کشور و بررسی مسائل فنی و اجرایی کار صدور کارت ملی المثنی در دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد.
وی درباره صدور المثنی برای شناسنامه هم افزود: هم اکنون در دفاتر پیشخوان دولت فرایند صدور شناسنامه المثنی حتی المثنی دوم و سوم انجام می‌شود، اما مدارک مورد نیاز به نوع تقاضای فرد متقاضی متفاوت است.
وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.sabteahval.ir اطلاعات مورد نیاز خود را کسب و پس از آن به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
دریافت رسید مفقود شده کارت ملی در دفاتر ثبت احوال
دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت درباره مشکل برخی افراد برای تهیه رسید مجدد کارت هوشمند ملی از دفاتر پیشخوان دولت که به دلایل مختلف تعطیل شده اند گفت: در جهت سهولت خدمت رسانی به مردم افراد باید در صورت تعطیلی دفتر پیشخوان صادر کننده رسید کارت ملی، به نزدیک‌ترین دفتر ثبت احوال محل سکونت شان مراجعه کنند، زیرا براساس قانون دیگر دفاتر پیشخوان مجاز به ارائه رسید کارت هوشمندملی نیستند.
وی افزود: علت آن هم حساسیت بالای خدمت رسانی در حوزه هویتی افراد است و دفاتر پیشخوان دولت نیز به عنوان کارگزار ضوابط قانونی و بخشنامه‌های سازمان ثبت احوال را در این حوزه اجرا می‌کند.