جلسه مشترک سه جانبه وزارت ارتباطات؛ سازمان ثبت احوال و کانون دفاتر پیشخوان دولت در استان خوزستان آغاز شد

Visits: 446

روابط عمومی کانون/ جلسه با حضور معاون وزیر ارتباطات و دبیرکل کانون انجمنهای صنفی دفاتر پیشخوان دولت و مدیرکل برنامه ریزی سازمان ثبت احوال برای پروژه مشترک در سالن جلسات اداره کل ثبت احوال خوزستان برگزار گردید.

همزمان با افتتاح اولین مرکز چاپ و توزیع متمرکز شناسنامه کشور بصورت پایلوت در اهواز، جلسه مشترک ثبت‌ احوال خوزستان و دفاتر پیشخوان کشور با حضور مهندس مرتضی ادب، مدیر کل نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور، دکتر علی فلاح دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان، مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال خوزستان، رئیس انجمن دفاتر پیشخوان اهواز و تعدادی از مدیران دفاتر پیشخوان، مدیران و روسای ادارات ثبت احوال استان برگزار گردید. در ابتدای این جلسه مدیر کل ثبت احوال خوزستان ضمن تبریک دهه فجر وعرض خیر مقدم حضور رییس انجمن دفاتر پیشخوان کشور و مدیر کل نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور گزارشی از وضعیت و عملکرد دفاتر پیشخوان دارای پروانه ارائه خدمات ثبت احوال و همچنین وضعیت صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها ارائه نمود.  امانی پور با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان یاور امین و مورد اعتماد ثبت احوال هستند گفت: هم فکری و هم افزایی در خصوص مسائل و امور دفاتر پیشخوان می تواند در تسهیل ارائه خدمات به مراجعین راهگشا و سازنده باشد.

در این جلسه, ضمن توسعه فرآیندهای الکترونیکی و چاپ متمرکز شناسنامه, خبر از ورود هشت خدمت جدید در حوزه ثبت احوال از طریق دفاتر پیشخوان دولت داده شد.

علی فلاح گفت: با تعمیق و مطالعه مبتنی بر دانش روز و رویکرد اقتصاد دیجیتال گام بر می داریم. دفاتر پیشخوان دولت با رویکردهای جدید فعالیت خود را باید ادامه دهند و در این خصوص جلسات و مذاکرات بسیاری در سطوح عالی برگزار شده است. وی با تاکید بر اینکه فضای فیزکال و دیجیتال که از آن به عنوان فیجیتال نامبرده می شود توسعه خواهد یافت و ما در این زمینه مطالعه و اقدامات جدی را شروع کرده ایم و حدود ۲۰۰ نفر در این بخش در حال فعالیت و توسعه اقدامات هستند. همچنین با اشاره به رویکرد نوین فنآوری اطلاعات و تحول آفرین ریاست سازمان ثبت احوال کشور بیان نمود: فرآیندهای الکترونیکی، روند فعالیت دفاتر پیشخوان را متحول نموده و نیاز به بازنگری فرآیند ها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود به گونه ای که مکانیزم های کنترلی و نظارتی متناسب با فرآیندهای متحول شده تعریف گردند.

در ادامه جلسه، مدیر کل نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور، نگاه نوین سازمان ثبت احوال کشور را انتقال پیشخوان خدماتی از ثبت احوال به دفاتر پیشخوان و ایفای نقش کنترلی ثبت احوال در راستای کاهش تصدی گری دولت دانست و گفت: این تغییر نیاز به تسری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان در کلیه شهرها دارد. همچنین دکتر لیائی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پست نیز با تاکید بر نقش کلیدی دفاتر پیشخوان دولت فرآیند جدید را فصل جدیدی از همکاری با حفظ حوزه های تخصصی دانست و اظهار امیدواری کرد این امر توسعه یابد. انتهای خبر

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت